1. Podziel ofertę na kategorie
Przeanalizuj swoją ofertę i podziel ją na najważniejsze dla siebie kategorie. Jako przykład zaprezentuję naszą stronę www.The-First.pl, gdzie najważniejsze oferowane tam usługi to:
- pozycjonowanie stron
- kampanie AdWords
- Content Marketing
Oferta ta jest w pewnym sensie spójna, gdyż dotyczy ogólnie reklamy w internecie. Nie mniej podział na poszczególne kategorie, pozwala specjalizować się w określonym temacie.
2. Zbuduj tematyczne blogi jako zaplecze marketingowe
Teraz budujemy 3 blogi, zgodnie z powyższą tematyką. Każdy blog będzie na osobnej domenie, dzięki czemu cała struktura będzie wspierała również swoje pozycje i pozycje domeny docelowej.
3. Zaplanuj kategorie
Kolejny etap to planowanie kategorii dla każdego bloga osobno. Jeśli zatem mamy nasze 3 główne blogi, ich poszczególne kategorie mogą wyglądać następująco:
Pozycjonowanie
- od czego zacząć
- podstawowe pojęcia seo
- narzędzia seo
- test seo
- itp
Kampanie AdWords
- czym jest AdWords
- prowadzenie kampanii AdWords
- optymalizacja AdWords
- itp
Analogicznie dla każdej założonej kategorii. Im więcej wariacji tym lepiej, nie wolno jednak zapominać iż kategorie w pierwszej kolejności powinny być tworzone z myślą o użytkownikach.
4. Przeanalizuj frazy kluczowe
Następnie za pomocą planera słów kluczowych, sprawdzamy które frazy kluczowe są ściśle powiązane z naszymi kategoriami. Kategorie optymalizujemy pod kontem tych konkretnych fraz kluczowych.
Analogicznie postępujemy z przygotowaniem fraz do artykułów. Na podstawie kategorii analizujemy frazy kluczowe do potencjalnych artykułów, staramy się wybrać jak najwięcej wariacji, najlepiej minimum 3-5 fraz przypisanych do każdego artykułu
Przeczytaj też: Jak dobrać słowa kluczowe
Analizuj frazy: Plener słów kluczowych
5. Zaplanuj tematy
Układamy interesujące nas tematy, mając oczywiście na względzie, wcześniej przygotowane frazy kluczowe. Odpowiednio optymalizujemy cały artykuł pod każdą z zaplanowanych fraz kluczowych. Dzięki temu zwiększamy prawdopodobieństwo, że algorytm wyświetli nasze artykuły na te właśnie słowa. Pamiętamy również o linkowaniu wewnętrznym.
6. Napisz jakościowe artykuły
Artykuły muszą cieszyć się odpowiednią jakością i długością. Powinny mieć formę poradnikową i w żadnym wypadku nie wolno inwazyjnie lokować swoich produktów. Internauta powinien uzyskać wartościowe informacje na interesujący go temat.
7. Wstaw grafiki do artykułów
Wzbogacaj artykuły graficznie, postaraj się dopasować kilka zdjęć, grafik. Idealnie jeśli do każdego artykuły wykonasz przynajmniej mini infografikę, która będzie podsumowaniem i graficznym przedstawieniem całego opublikowanego artykułu.
Karol Soja przygotował: zestawienie darmowych narzędzi do tworzenia infografik
8. Zrób przedruki tych artykułów i opublikuj je na portalach
Postaraj się napisać skróconą wersję swojego artykułu/artykułów. Napisz go w formie mini i w nieco okrojonej wersji. Następnie artykuł taki opublikuj na zewnętrznej stronie czy portalu, zachęcając użytkowników aby po więcej szczegółów udali się właśnie do Was w celu przeczytania jego pełnej zawartości.
9. Udostępnij posty na Facebooku
Obowiązkowo artykuł udostępnij na Facebooku, który będzie dedykowany dla określonego bloga czy portalu. Dzięki temu pozyskasz dodatkowy ruch i śladowe wsparcie jego pozycjonowania.
10. Odpowiadaj na komentarze
Na artykułach prędzej lub później zaczną pojawiać się komentarze, ważne abyś na nie odpowiednio szybko odpowiadał i nie pozostawiał pytań bez odpowiedzi. Dzięki pozyskasz stałych użytkowników, którzy będą wiedzieli iż na Twoim blogu mogą liczyć na szybką i fachową pomoc.