Czy zaplecze SEO musi służyć tylko i wyłącznie do pozycjonowania stron www? Oczywiście, że nie i to przedstawiam na jednym z opublikowanych artykułów na blogu SeoNinja.pl. Jak zatem efektywnie i w pełni wykorzystać jego możliwości? Poniżej przeczytasz o 5 praktycznych pomysłach wykorzystania potencjału, jaki dają strony pozycjonerskie – zaplecza SEO (nie tylko do SEO).
1. Zarabiaj
Posiadanie własnych stron zapleczowych jest świetnym sposobem zarabiania w sieci. Co prawda kwoty, jakie można zarobić będą nieco niższe niż w przypadku prawdziwych blogów, niemniej przy większej ilości blogów można zyskać całkiem sporo. Zadbane i względnie aktualizowane zaplecza są wartością dodaną dla pozycjonerów, dzięki czemu bez problemu można na nich sprzedawać artykuły, linki, banery klikalne i z pewnością znajdzie się grupa nabywców.
Jak to konkretnie zrobić?:
- publikuj płatne artykuły SEO sprzedając bez pośredników
- publikuj płatne artykuły za pomocą pośredników: WhitePress, ContentStreem
- publikuj linki na stronie głównej lub/i podstronach
- sprzedawaj banery klikalne
2. Generuj ruch
Posiadając dobrej jakości zaplecze, które w zasadzie już nie jest zapleczem seo a blogami poradnikowymi, jesteśmy w stanie generować konstruktywny ruch na stronie. Publikując jakościowe treści na blog (który wcześniej odpowiednio optymalizujemy i linkujemy), jesteśmy w stanie pozyskać konstruktywny ruch, który może okazać się bardziej sprzedażowy. Zobacz jak pozyskać ruch, który będzie sprzedażowy:
- publikuj przykładowe zastosowanie Twojego produktu
- publikuj niezależne porady zastosowania różnych rozwiązań w Twojej branży
- każdy artykuł publikuj poprzedzając wcześniej optymalizacją pod popularne frazy kluczowe
3. Buduj bazę e-mail
Posiadanie własnych blogów można znakomicie wykorzystać do zbudowania jakościowej bazy e-mail. Można to zrobić na dwa sposoby. Jeden to dodanie do istniejącego bloga możliwość zapisu na newsletter w zamian za jakiś gratis (np e-book poradnik). Drugim sposobem jest stworzenie gotowej strony, która będzie promowała konkretne rozwiązanie. Możesz zbudować stronę odpowiadającą na pytanie "Jak polakierować samochód", strona będzie zawierała część informacji, które dostępne będą w rozszerzonym pakiecie za podaniem adresu e-mail. Podstawowe zasady budowania i użytkowania bazy e-mail:
- stwórz wartościowy poradnik, który udostępnisz w zamian za podanie e-mail
- nie spamuj, wysyłaj rzadko i tylko wartościowy e-mailing
4. Buduj zaufanie potencjalnych klientów
Posiadając własne blogi masz możliwość publikowania treści. Każdy blog powinien odzwierciedlać daną kategorię, w której pracujesz lub produkt jaki oferujesz. Aktualizuj blogi o wartościowe treści, dzięki czemu bez problemu pozyskasz dodatkowy ruch i zaufanie użytkowników. Staraj się doradzać, pomagać, odpowiadaj na komentarze. Posiadając zaufanych użytkowników możesz w sposób skuteczny i nieinwazyjny proponować im swoje usługi czy produkty.
- publikuj wartościowe treści
- uczciwie doradzaj
- bezinteresownie pomagaj
- odpowiadaj na komentarze
- kiedy zyskasz zaufanie użytkowników, nie bądź nachalny ze swoim produktem
5. Podnoś pozycje artykułów sponsorowanych
Napisałeś artykuł sponsorowany? Jest on zbudowany w formie poradnika? Długo zajęło Ci jego odpowiednie zaplanowanie, zoptymalizowanie i ogólnie napisanie, i chciałbyś aby zobaczyło go jak najwięcej użytkowników? Nic prostszego, wykorzystaj własne zaplecze, napisz wartościowe treści i linkuj do tego właśnie artykułu czy artykułów. Podnieś jego pozycje w wyszukiwarce Google i pozyskaj dodatkowy ruch.