Biogram na moim profilu w Internecie, czyli jak najlepiej promować się w kilku znakach?

Chcesz wywrzeć dobre wrażenie w sieci, ale nie wiesz jak to zrobić? Zrób to za pomocą bio na Facebooku, Instagramie czy innych profilach społecznościowych! Jest to istotny element dla całego Twojego konta. To swoista wizytówka Twojej osoby, która zachęci lub zniechęci do współpracy. Chcesz przykuć uwagę innych? Naucz się pisać poprawne bio razem z nami!

Czy biogram w social mediach jest potrzebny?

Paradoksalnie to najważniejszy element Twojego dorobku w Internecie. Ludzie, którzy przeglądają social media, po wejściu na profil chcą szybko otrzymać informacje o Tobie. Kim jesteś? Czym się zajmujesz? Innymi słowy - skrócona historia życia. Jednak sztuką jest, by w swoistej pigułce, przekazać wyłącznie najważniejsze informacje. Zazwyczaj platforma, na którą piszemy biogram, ogranicza Cię limitami. Dlatego każde słowo jest na wagę złota.

Typowy internauta rzuci okiem na Twój biogram i podejmie decyzje czy zagłębi się w Twój profil, czy przejdzie dalej. Istotny jest efekt „WOW”. Jeśli go zabraknie, to odpadniesz już na starcie.

Ponadto, jeśli myślisz o rozwoju w social mediach, potrzebujesz takiej wizytówki. Zainteresowanie, które zbudujesz wokół własnej osoby, jest bezcennym elementem w kreowaniu marki osobistej czy własnej popularności na danym medium.

 

Jak napisać bio instagram? Złote rady od CopyExpertów

Zacznijmy od tego, czym właściwie jest biogram na platformie Instagram. W gruncie rzeczy nie różni się on wiele od innego tego typu notek na profilu.

  • 150 znaków, to maksymalna liczba znaków, jaką zawrzesz w bio,
  • możliwe jest osadzenie linków, odnośników do innych stron,
  • oznaczysz również inny profil,
  • dostępne są także emotikony.

Zadaniem biogramu jest zachęcenie potencjalnych followersów do zaobserwowania Twojego profilu. Dobrą taktyką jest nawiązywanie lub informowanie o wydarzeniach, które dzieją się aktualnie w Twojej firmie. Dodatkową zaletą są osadzone rolki, które zostały wcześniej udostępnione. Jest to dobry sposób na przekazanie większych partii informacji.

 

Czy edytowanie biogramu na insta jest trudne?

Nie, to bardzo łatwe zadanie. Wystarczy, że na stronie profilu klikniesz przycisk „edytuj profil”. Następnie platforma przeniesie Cię na podstronę, na której dodasz, edytujesz lub napiszesz od zera swój wymarzony biogram.

 

7 porad o pisaniu chwytliwych biogramów na Instagrama, które przyciągną masę obserwatorów

  • Optymalizacja nazwy konta osobistego i firmowego — postaraj się, by Twoja nazwa mówiła o działaniach Twojego przedsiębiorstwa w social mediach. Dzięki temu ktoś, kto zobaczy Twoją nazwę po raz pierwszy — powiąże ją np.: z weterynarią, biznesem czy sztuką. Dodatkowo, po wpisaniu frazy w wyszukiwarce Instagrama, Twój profil pojawi się jako nazwa ze słowem kluczowym.
  • Powiedz, co robisz i czym się zajmujesz — wyjaśnij swoim potencjalnym obserwującym, w jakiej branży działasz, co do niej wnosisz. Wskaż swoje umiejętności i referencje. Wtedy każdy, kto jest zainteresowany, zostanie z Tobą na dłużej.
  • Każde słowo ma wartość — pisanie wszystkiego i niczego skutecznie zniechęci internautów do zaobserwowania Twojego profilu. Pisz wyłącznie o tym, co jest istotne dla Twojej grupy odbiorców. Tworzysz treści dla biznesu — w biogramie wskaż Twoje doświadczenie i zdobyte umiejętności.
  • Osadzaj linki — jeśli masz taką możliwość, to skorzystaj z tej funkcji. Dzięki temu, osoby zainteresowane Twoją działalnością przejdą bezpośrednio z bio do Twojej strony, gdzie znajdą więcej soczystych informacji.
  • Kontakt jest ważny — zostaw do siebie namiary inne niż Instagram. To jest wizytówka, tylko że w Internecie. Wstaw swój adres mail lub odnośnik do innego komunikatora. Im więcej, tym lepiej.
  • Emotka zamiast słów — oszczędzaj znaki w bio z pomocą emotikonów, które wyrażą Twoją intencję. Znaczenie pozostanie to samo, a efekt będzie zdecydowanie lepszy. Kolorowe biogramy wyglądają po prostu ładniej.
  • Pracuj hasztagiem — to istotne dla aktywności na Instagramie. Dzięki właściwemu hasztagowi szybciej odkryją Cię potencjalni obserwatorzy. Znajdź markowy hasztag i rozwijaj się organicznie.

Te kilka porad przybliżą Cię do stworzenia bio na Instagrama, które przyciągnie na Twój profil całą masę nowych obserwujących. Pamiętaj, by wczuć się w grupę swoich odbiorców. Zadaj sobie pytanie: Co ja chciałbym/chciałabym zobaczyć na takim profilu? I opisz wyłącznie najważniejsze rzeczy właśnie w biogramie.

 

Dobrze, a co z FaceBookiem? Biogram na platformie Zuckerberga

Zasady działania bio na Facebooku są podobne do tych z Instagrama. Jednak wygląd tego elementu profilu odrobinę się różni. W tym przypadku, to bardziej zakładka, w której są proste informacje: osobowe, czy zawodowe. Dodatkowo, jest on podzielony na sekcje, więc łatwiej odnajdziesz interesujące Cię fakty.

Najważniejsza jest zakładka „PREZENTACJA”, która pełni takie funkcje jak bio na Instagramie. Lewy, górny róg, tuż pod zdjęciem profilowym — tam właśnie spojrzy potencjalny obserwujący. Co warto tam napisać?

  • opisz siebie, swoją działalność, zainteresowania i profesje (najlepiej pisz w pierwszej osobie, wtedy nawiązujesz lepszy kontakt z obserwatorem),
  • stosuj hasła, publikacja swojej charakterystyki nie wchodzi w grę,
  • emotikony poprawią widoczność tekstu, zaciekawią odbiorcę.

Dalszym krokiem, jest wybór swoich 10 najlepszych zdjęć. Paradoksalnie to istotna sprawa. Wtedy przedstawisz obserwującym, co jest dla Ciebie ważne. Pokażesz, jaki jesteś prywatnie — na przykład poprzez zdjęcie ze spaceru z psem. Ponadto, zaprezentuj jak pracujesz — na przykład na konferencji, którą prowadziłeś. Bądź autentyczny, ponieważ tacy ludzie zyskują najszybciej zainteresowanie.

Często zapominamy jeszcze o podpięciu linków społecznościowych. Zamiast  skomplikowanego adresu do Instagrama, YouTube czy innych mediów, podaj swoją nazwę i zaznacz właściwe social media. Wtedy wygląda to estetycznie i przejrzyście.

 

O królu popularności, czyli o tym, jak zabłysnąć bio na TikToku

To nie tajemnica iż większość ludzi zajmujących się mediami czy Internetem wie, że konta na TikToku zawładnęły siecią. Znajdziesz tam wszystko — od mody po filmiki ze słodkimi kotkami. To również możliwość dla przedsiębiorców. Algorytm tej platformy nagradza za ciekawe podejście do tematu. Stosunkowo bardzo łatwo możesz znaleźć się w czołówce najlepszych twórców. Jednak warto poprawić swój wizerunek i przyśpieszyć tę drogę do sławy. Jak to zrobić?

5 Kroków do idealnego bio na TikToku:

  • Powiedz na starcie, co znajdą tu internauci — zajmujesz się modą, podróżami, sprzedajesz nowe produkty — napisz o tym! Wtedy Twoje filmy będą częścią pewnej całości, a nie oddzielnymi organizmami.
  • Nie zapominaj o emotikonach — baw się formą i przy okazji oszczędzaj na limitach znaków. Zamiast moda — wstaw emotkę koszulki/sukienki, biznes — papiery/teczka. Każdy zrozumie, co masz na myśli. Żyjemy w czasach, kiedy emotikonami napiszesz całe zdanie.
  • Call to action — wezwij do działania swoich odbiorców. Zachęć ich w stylu: wejdź do nowego świata, odwiedź na mój sklep. Nie zapomnij o linku!
  • Pisz mało, ale z sensem — im dłuższy biogram, tym gorzej się go czyta. Na TikToku króluje minimalizm, dlatego stosuj hasła, żeby nie zanudzić obserwatorów.
  • Link jest ważny —  jeśli masz możliwość, to osadź link w swoim bio na TikToku. Dzięki temu zwiększysz ruch na swojej stronie czy innym medium, które linkujesz.

Na TikToku liczy się oryginalność, ale i oszczędność słów. To platforma nie tylko dla dzieci, jak wielu uważa. Dzisiaj znajdziesz tam naprawdę wartościowy content. Wykorzystaj to i szukaj potencjalnych klientów, współprac czy sposobu na rozruszanie swojego sklepu.

 

Przykładowe biogramy — Instagram, FB i TikTok

Jeśli marzysz o popularności, staraj się być autentyczny i szczery z użytkownikami sieci. Na pewno to docenią. Pisz konkretnie i na temat, lanie wody to zły znak. Zainspiruj się poniższymi przykładami, żeby znaleźć własną drogę i stworzyć swój idealny biogram.

 

Instagram - przykład firmy kosmetycznej

BeautyCandy🍭 (nazwa firmy)

Kosmetyki 💄💄💄 (branża)

Warszawa ul. Zielona 11 (kontakt)

www.fb.com/BeautyCandy (link)

(tutaj dodaj również numer telefonu)

 

FaceBook - przykład profilu marketingowego

Reklamą i marketingiem zajmuję się od 10 lat – wpierw jako młody copywriter ✍️, dziś – prowadząc własną firmę 🧑‍💼. Z pasją zajmuję się domem, przedsiębiorstwem i jeszcze podróżuję. Staram się dostrzegać media wszędzie. O reklamie uczę się z praktyki, z ulicy, gazety czy przeglądania TikToka. Okazjonalnie występuję jako prelegent na spotkaniach o copywritingu.

(zdjęcia z występów, pracy w firmie, podróży)
(linki do mediów społecznościowych)

 

TikTok - przykład sklepu odzieżowego

@ciuszekkopciuszek

Warsaw⭐

🔥 Link do sklepu poniżej 🔥

Użyj kodu wiosna na 10% rabatu

https://www.sklep.ciuszek.com

 

 

No Comments Yet.

Leave a comment