Tworzenie opisów kategorii pod kątem SEO niesie ze sobą wiele zalet. Po pierwsze, dają one możliwość wplatania do nich słów kluczowych oraz fraz przewodnich. Pozwoli to na proces pozycjonowania sklepu, strony internetowej, czy też bloga. Więcej informacji dowiecie się z artykułu poniżej
Opis kategorii w sklepie internetowym z akcesoriami do samochodów Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl https://autochemia.pl/pol_m_Warsztat_Srodki-czystosci-i-BHP-2476.html
Opisy kategorii potrafią przyciągnąć klientów
Chociaż może wydawać się to wątpliwe, opisy kategorii mogą przyciągnąć potencjalnych klientów do zakupów. Wystarczy, że treść będzie na tyle intrygująca, ciekawa a przy tym rozwieje zakupowe dylematy i zachęci do zapoznania się z asortymentem Twojego sklepu. Dlatego tak ważne jest, aby ich nie lekceważyć. Jeśli już decydujemy się na stworzenie opisów kategorii, najlepiej postawić na jakość i to niezależnie od tego, czy działamy z myślą o klientach czy o korzyściach SEO. W sieci często natrafiamy na przypadki, gdzie widzimy jeden i ten sam opis kategorii, modyfikowany w kontekście wstawianej nazwy kategorii. Takie opisy mogą być ocenione jako tzw. duplicate content.
Przykładowy opis kategorii w sklepie z ekspresami Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl https://www.coffee-partner.pl/dystrybutory-wody-i-warniki
Wysoka jakość treści na stronie sklepu www ma znaczenie
Bardzo duże znaczenie dla czytelników ma jakość prezentowanych treści. Im więcej czytelnik dowie się o interesujących go produktach, tym większe prawdopodobieństwo, że dokona zakupu w tym a nie innym sklepie. Klienci oczekują konkretnych informacji i sprawdzonych treści. Należy w atrakcyjny sposób przedstawić wszystkie zalety produktów, a szczególnie te, które decydują o ich przewadze nad konkurencją. Z kolei opisy produktów to miejsce na bardziej szczegółowe informacje. Duże znaczenie ma tutaj stosowany z umiarem język korzyści.
Przykładowy opis kategorii w sklepie z branży vendingowej Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl https://www.vendshop.pl/kawa
Opisy kategorii – czy warto?
Opisy kategorii nie powinny być lekceważone, pomimo tego, że odgrywają mniejszą rolę niż opisy produktów. Niemniej jednak z punktu widzenia sprzedażowego drzemie w nich duży potencjał. Jeżeli więc zależy Ci na poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania, zajmij się tworzeniem choćby krótkich opisów. Treści te zostaną docenione przez roboty Google. Nawet jeśli nie masz możliwości przygotowania opisu każdego produktu od podstaw, przynajmniej wzbogać je np. o recenzje klientów. Pamiętaj, że opis kategorii to szansa na wartościowy, unikalny tekst, odróżniający w wyszukiwarce ofertę e-sklepu od innych podobnie prezentowanych treści.
Nie chcesz tego robić? - Napisz do Nas