Głowa pełna pomysłów – skąd copywriter czerpie inspirację do pisania?

Copywriter zajmuje się pisaniem wszelkiego rodzaju treści. Zakres tematyczny często obejmuje wiele dziedzin. Jak więc odnaleźć się w każdej z nich? Gdzie szukać inspiracji na ciekawe i jednocześnie merytoryczne treści? Dowiesz się tego z naszego najnowszego artykułu.

 

Spis treści:

  1. Od czegoś trzeba zacząć – jak zabrać się za pisanie tekstów?
  • Strach ma wielkie oczy.
  • Wszystko w swoim czasie.
  1. Skąd czerpać inspirację do pisania?
  • Życie pisze najlepsze scenariusze.
  • Media spieszą z pomocą.
  • Dowiaduj się i czytaj.
  • Kto pyta, nie błądzi.
  1. Z jakich źródeł najlepiej korzystać?
  2. Pięć sposobów na radzenie sobie z brakiem weny.
  3. Podsumowanie

 

Od czegoś trzeba zacząć – jak zabrać się za pisanie tekstów?

Wbrew pozorom pisanie tekstów nie jest tak proste jak się wydaje. W przypadku braku weny lub styczności z mało zadowalającym tematem nawet doświadczony copywriter miewa problemy. Początki bywają trudne. Jak zacząć?

Strach ma wielkie oczy

Przede wszystkim, nie bój się! Nie zakładaj z góry, że dany temat jest dla Ciebie za trudny. Jesteś przecież specjalistą od wyszukiwania informacji. Zrób dokładny research i wyciągnij z niego najważniejsze informacje. Jeśli podejmiesz się z pozoru problematycznego zlecenia, umożliwi Ci to rozwój oraz poszerzenie Twoich kompetencji. Postaraj się więc odłożyć stres na bok. Skup się na swoim zadaniu a zobaczysz, że znacznie łatwiej i przyjemniej przyjdzie Ci pisanie.

Wszystko w swoim czasie

Jeśli masz taką możliwość i nie goni Cię deadline – zwolnij. Daj sobie czas na przemyślenie tematu, nad którym trudno Ci się pracuje. Zmuszanie się do pisania nie przyniesie zamierzonych efektów. Tekst może okazać się wówczas mało interesujący czy po prostu „ciężki” w odbiorze. Jeśli masz czas, oczyść umysł i poszukaj inspiracji w swoim otoczeniu. Zrób to na przykład podczas oglądania ulubionego serialu, filmu czy w trakcie spaceru. Zdecydowanie łatwiej poradzisz sobie z zaplanowanym tekstem po chwili namysłu i relaksu.

 

Skąd czerpać inspirację do pisania?

Jest to pytanie, które z pewnością zadaje sobie wielu copywriterów. Nie odpowiemy na nie w sposób jednoznaczny. Dlaczego? Każdy z nas inaczej postrzega otoczenie i symbole w nim zawarte. Można jednak wyróżnić kilka uniwersalnych skarbnic wiedzy.

Życie pisze najlepsze scenariusze

Inspiracji nie trzeba czasem daleko szukać. Skup się na swoim codziennym otoczeniu a może dostrzeżesz w nim coś ciekawego, nieszablonowego i wartego uwagi.

Media spieszą z pomocą

W obecnych czasach nie obejdziesz się bez Internetu. Wykorzystaj maksymalnie jego możliwości, i ułatw sobie pracę. Śledź media społecznościowe i bądź na bieżąco z panującymi trendami. Kto wie? Może właśnie któryś z nich zainspiruje Cię do napisania ciekawego artykułu.

Dowiaduj się i czytaj

Oprócz standardowego researchu, który wykonasz, sięgnij także do książek. Niekoniecznie muszą być związane z tematem, na który się wypowiadasz. Książki poszerzają horyzonty, zwiększają poziom kreatywności i wzbogacają słownictwo. Wybierz dowolną książkę, w której znajdziesz inspiracje nawet w swoim wolnym czasie.

Kto pyta, nie błądzi

Nie bój się zadawać nurtujących Cię pytań. Jeśli wiesz, że dana podzieli się z Tobą jakimś ciekawym przemyśleniem, skorzystaj z tego. Spędzaj czas z ludźmi, ponieważ nawet zwykła rozmowa ze znajomym może okazać się niezwykle inspirująca.

Z jakich źródeł najlepiej korzystać?

Jeśli piszesz tekst specjalistyczny, wykaż się dokładną znajomością tematu. Nie skupiaj się tylko na pierwszych wyszukiwaniach, które pojawiły się w Internecie. Zagłęb się nieco i skorzystaj z rzetelnych źródeł. Są to łatwo dostępne artykuły naukowe czy branżowe oraz książki. Nie musisz iść do księgarni czy biblioteki. W Internecie bez problemu znajdziesz wersje w formacie PDF. Jeśli chcesz poszerzyć swoją pracę o dane liczbowe skorzystaj z szeroko dostępnych raportów z badań naukowych. Zyskasz tym w oczach swoich potencjalnych klientów, którzy będą wiedzieli, że mają do czynienia z profesjonalnym copywriterem.

 

Pięć sposobów na radzenie sobie z brakiem weny

  1. Staraj się szukać urozmaicenia w swojej pracy. Nie pisz wyłącznie na jeden temat. Jeśli nie masz innego wyjścia, szukaj inspiracji w różnych źródłach.
  2. Zadbaj o odpowiednie warunki do pracy. Nie leż w łóżku pod pościelą. Zamiast tego, ubierz się i pracuj przy biurku. Zobaczysz, że będziesz o wiele produktywniejszy.
  3. Zaplanuj dokładnie swoją pracę. Dowiedz się na jakich aspektach dokładnie musisz się skupić i stwórz szkic Twojego tekstu. Na jego podstawie stopniowo dokładaj większą ilość informacji aż do całkowitego wykonania zadania.
  4. Skup się wyłącznie na pracy, gdy wykonujesz zlecenie dla klienta. Usuń ze swojego otoczenia wszystko, co Cię rozprasza. Wyłącz powiadomienia w telefonie czy laptopie i korzystaj tylko ze stron, które dostarczą Ci informacji potrzebnych do napisania tekstu.
  5. Jeśli deadline na to pozwala, odpocznij i oczyść umysł. Jeśli podejdziesz do tematu ze świeżą głową pomysły same zaczną się nasuwać.

Podsumowanie

Często mówi się, że najtrudniejszy jest sam początek pracy. Musisz jednak od czegoś zacząć. Nie nastawiaj się negatywnie do stresującego Cię tematu. Nie bój się i daj sobie czas na przemyślenie oraz znalezienie inspiracji. Spróbuj wyszukać jak najwięcej informacji i na ich podstawie stwórz szkic tekstu. Inspirację znajdziesz w życiu codziennym, w mediach, książkach, ale także od innych ludzi.

Podczas pisania tekstów specjalistycznych zajrzyj do bardziej rzetelnych źródeł, takich jak artykuły czy książki naukowe. W pracy copywritera musisz także zadbać o inne detale. Przede wszystkim, unikaj monotonii, aby pozostać produktywnym. Organizuj odpowiednio swoje stanowisko pracy, zaplanuj co dokładnie musisz zrobić oraz w jakim czasie. Pamiętaj także o tym, jak ważny jest odpoczynek.

No Comments Yet.

Leave a comment