Jak napisać mailing, który wszyscy będą czytać?

Muszę przyznać, że tytuł jest nieco clickbaitowy. W mailingu bardzo ciężko o 100% open rate, ale z naszymi poradami, Twoi subskrybenci będą chętniej otwierać od Ciebie maile. Skuteczny mailing pozwoli Ci osiągnąć najważniejszy cel dla Twojej marki - sprzedaż.  W poniższym artykule poznasz kilka elementów, które pomogą Ci w przygotowaniu e-maili dla Twoich klientów. 

 

 Odbiorca - kto dostanie Twoje maile? 

Fot. Unsplash by Stephen Phillips

W przygotowaniu odpowiedniej treści do e-maili, pomoże Ci ustalenie grupy odbiorców. Jest to kluczowe zadanie, jeśli chcesz, aby Twoi potencjalni klienci otwierali od ciebie wiadomości i czytali ich treść. Dobrym narzędziem, które ułatwi Ci to zadanie jest model persony. To zestaw pytań, który określa wizerunek konsumenta. 

Na początek skompletuj dane demograficzne Twojego potencjalnego klienta: płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania. Demografia ma ogromny wpływ na zwyczaje zakupowe klientów. Kolejną kategorią w modelu persony są zainteresowania. Co konsument robi w wolnym czasie? Jakie jest jego hobby? Jaką muzykę lubi najbardziej? Jaki gatunek książek najczęściej czyta?  

Następną kwestią jest podejście persony do Twojej marki. Dlaczego zdecydowała się na zakup produktu z Twojego sklepu? Co ostatecznie skłoniło ją do zakupu? Jak często kupuje w Twoim sklepie? Na co zwraca uwagę podczas zakupów? Ostatnią kategorią w modelu persony jest aktywność potencjalnego klienta w Internecie. Z jakich mediów społecznościowych korzysta? Jak często zagląda na swoją skrzynkę elektroniczną? Jakie urządzenia wybiera do korzystania z Internetu? Ile czasu spędza w sieci? Jakie treści go interesują?

Kiedy znasz swojego odbiorcę, możesz stworzyć mailing, który jest mu dedykowany. Dzięki temu, więcej potencjalnych klientów, będzie czytać wiadomości, a to wpłynie na sprzedaż w Twoim sklepie. 

 

Personalizacja e-maili - dlaczego to takie ważne? 

 

Skoro wiesz, kim jest Twój odbiorca, możesz przystąpić do kampanii mailingowej. Pierwszym, ważnym punktem jest to, jak zwracasz się do konsumenta. Jeśli klient dostanie wiadomość, która będzie miała ogólny wydźwięk, pisany do dużej grupy, może zlekceważyć Twój e-mail. Spersonalizowane komunikaty są częściej otwierane przez użytkowników sieci. Mają one charakter intymny, a o tym marzy klient - żebyś zwracał się do niego, a nie dużej grupy. Pragnie poczuć się wyjątkowo. Spójrz na przykład tematu wiadomości poniżej:

 

Cześć! Widziałeś najnowsze promocje w naszym sklepie? 
Sprawdź, co przygotowaliśmy. 

 

Taki temat wiadomości jest niezwykle ogólny. Konsument nie zwróci na niego uwagi pośród innych komunikatów. Możesz za to zrobić tak:

 

Cześć, Maciej! Widziałeś najnowsze promocje w naszym sklepie? 
Sprawdź, co przygotowaliśmy dla Ciebie. 

 

W takim temacie wiadomości zwracasz się bezpośrednio do klienta, przez co odbiera on twój e-mail jako prywatny. Dzięki temu, istnieje duża szansa, że otworzy oraz odczyta treść, którą mu wysłałeś. 

Ważnym elementem udanego mailingu jest personalizacja okienka nadawcy. Użytkownicy sieci chcą wiedzieć, od kogo dostają wiadomości. Dlatego dodaj swoje imię, nazwisko oraz nazwę firmy do okna nadawcy. 

 

 Treść mailingu - jak ją przygotować? 

Czas na jeden z najważniejszych elementów, a mianowicie treść. To od ciekawej treści zależy, czy w przyszłości konsument nie wypisze się z subskrypcji. Zapoznaj się z czynnikami, które poprawią tekst Twojej wiadomości. 

 

Temat wiadomości - najważniejsza reklama mailingu 

Fot. Unsplah by Yogas Design

Ciekawy, intrygujący temat to najważniejsza reklama w mailingu. Od tych 50 znaków zależy, czy ktoś zajrzy, żeby przeczytać całość. Dobrą taktyką jest stworzenie spersonalizowanego tematu wiadomości, która stworzy intymny charakter mailingu. Klient doceni, że zwracasz się do niego bezpośrednio. 

Poniżej przedstawiamy screen z masowego mailingu. W tytułach często stosowane są cyfry oraz CTA - wezwanie do działania: dominuje najpopularniejsze i mało wyszukane Sprawdź.

Prosto i konkretnie - język w mailingu 

Fot. Unsplash by Sigmund

Jeśli chcesz, żeby mailing przełożył się na sprzedaż w Twoim sklepie, musisz pamiętać o stosowaniu języka odbiorcy. Nie używaj trudnych, wyrafinowanych słów w swoich mailach. Twój tekst powinien być zrozumiały, jeśli chcesz, żeby doszło do sprzedaży. Tłumaczenie spraw oczywistych nie sprawi, że Twój sklep będzie źle postrzegany. 

 

Język korzyści 

Język korzyści to podstawa sprzedaży. Jeśli chcesz coś sprzedać, musisz pokazać, że Twój produkt wyróżnia się na tle innych, jest wyjątkowy. Podobnie jest w przypadku mailingu. Przedstaw swojemu klientowi, co zyska, jeśli będzie odczytywał wiadomości od Ciebie. Napisz cechę swojego mailingu, następnie jaka jest z tego zaleta, a potem jaką korzyść będzie miał z tego klient. Na przykład: 

 

Nasz regularny mailing (cecha) to źródło wiedzy na temat prowadzenia biznesu 
w Internecie (zaleta), dzięki któremu osiągniesz wyższe wyniki w sprzedaży (korzyść)

Poniżej przykład nagłówka: cecha i korzyść:

Poniżej przedstawiamy nagłówki z newslettera programu do pozycjonowania Semstorm - wyróżniają się specjalistyczną tematyką. Komunikaty kierowane są na TY.

Bądź konsekwentny - regularny mailing 

Kluczem do udanego i skutecznego mailingu jest jego regularność. Nie musisz codziennie wysyłać maili do swoich klientów. Warto jednak wprowadzić pewną regularność w wysyłaniu e-maili. Możesz na przykład wysyłać mailing dwa razy w miesiącu, lub raz w tygodniu. Ważne, żebyś wysyłał je regularnie. Poniżej prezentujemy statystyki, które podaje Getresponse. W tabeli można porównać, jak ma się liczba wysłanych wiadomości tygodniowo do współczynnika otwarcia.

Źródło: https://www.getresponse.pl/baza-wiedzy/raporty/email-marketing-statystyki#number-of-newsletters-per-week

 

Nie masz pomysłu na mailing swojej firmy? Skontaktuj się z nami, pomożemy Ci!

No Comments Yet.

Leave a comment