Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w internecie za pomocą treści? Zasady i przykłady tekstów sprzedażowych

Marketing internetowy otworzył przed ludźmi nowe możliwości. Internet stworzył niezliczoną ilość miejsc, do których możesz dotrzeć ze swoim produktem lub usługą. Poniżej dowiesz się, jak wykorzystać potencjał tekstu do zwiększenia sprzedaży w Internecie i jak pisać skuteczne teksty sprzedażowe.

 

Komu chcesz sprzedawać w internecie? czyli Dowiedz się, kto jest twoim odbiorcą. Model Persony

Zanim przejdziesz do pisania, zastanów się nad tym, komu chcesz sprzedać swój produkt lub usługę. Zazwyczaj Ty i Twoi klienci różnicie się od siebie. Chociaż nie zawsze. Kim jest twoja grupa odbiorców? W jej ustaleniu pomoże ci model persony, który za pomocą kilku pytań pomoże ci zobrazować twojego potencjalnego klienta.

Jak stworzyć model persony?

Model persony - Pyt nr 1

Dane demograficzne klienta - Płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania

Najpierw zacznij od prostych informacji takich jak demografia. Ile lat ma klient? Jakiej jest płci? Gdzie mieszka? Jakie ma wykształcenie? Im więcej odpowiedzi uzyskasz, tym łatwiej później przyjdzie ci sprzedaż. 

Model persony - Pyt nr 2

Potrzeby i problemy Klienta

Kolejnym krokiem będzie analiza podejścia do twojej marki. Dlaczego klient wybrał twój produkt? Co zdecydowało, że go zakupił? Jak często robi zakupy? Na jakie aspekty produktu zwraca uwagę?

Model persony - Pyt nr 3

Czas wolny, zainteresowania Klienta

Następnie zastanów się, co twój potencjalny klient lubi robić w wolnym czasie. Jakie jest jego hobby? Czy woli książki, filmy, a może seriale? 

Model persony - Pyt nr 4

Z jakich platform internetowych korzysta?

Ostatnia sekcja pytań dotyczy aktywności w sieci. Pomyśl, z jakich mediów społecznościowych korzysta twój klient i z jaką częstotliwością. Jakie treści sprawiają, że się zatrzymuje i czyta post?

Każde z tych pytań pomoże ci w sprzedaży produktu lub usługi w sieci. Pamiętaj, że zawsze możesz dodawać nowe informacje na temat swojego potencjalnego klienta. 

Co powinien zawierać skuteczny tekst sprzedażowy?

Przyciągnij klienta nagłówkiem

Nagłówek jest jednym z najważniejszych elementów tekstu sprzedażowego. Od niego w dużej mierze zależy, czy czytelnik będzie czytał dalej. Dlatego napisanie dobrego nagłówka jest kluczową sprawą. Poniżej przykład świetnego nagłówka, który zastosowaliśmy do artykułu na specjalistycznego  bloga na sklepie i platformie ze szkoleniami dla fizjoterapeutów.

Źródło: opracowanie własne
https://www.rehaintegro.pl/aplikatory-wieloiglowe-lyapko-naturalne-metody-na-bol-i-uciazliwe-schorzenia/

Nagłówek nie musi być skomplikowany. Najważniejsze jest zawarcie najważniejszych informacji na temat produktu lub usługi, które zachęcą czytelnika do dalszego czytania. Otwarcie przedstaw mu to, czego może się dowiedzieć na temat twojego produktu z tekstu i rozwiń w dalszej części.

Tutaj przykład kolejnego nagłówka w artykule na blogu firmy Coffee-Partner wynajmującej ekspresy do kawy. Potrzebujesz dobrych artykułów  na bloga, które zamienią czytelników w kupujących? Napiszemy je dla Ciebie - Daj znać tutaj

 

 

Źródło: opracowanie własne
https://www.coffee-partner.pl/blog/dlaczego-dr-coffee-f12-to-najbardziej-poszukiwany-ekspres-na-swiecie

Dobry opis produktu i usługi zachęci do zakupu

czyli ... Dlaczego muszę to mieć?
Przemyśl zalety i wady swojego produktu/usługi z perspektywy jego Odbiorcy

Kolejną rzeczą, którą powinieneś zrobić przed napisaniem tekstu sprzedażowego, jest dokładna znajomość produktu lub usługi, którą chcesz sprzedać. Przy reklamowaniu tego, co chce się sprzedać, najczęściej wymienia się zalety, aby jak najlepiej przedstawić daną rzecz. Nie bój się rozmawiać również o wadach i wątpliwościach. Możesz trafić na świadomego konsumenta, który ma już ugruntowane przekonania i kolejne wychwalanie produktu go nie przekona. Wyjdź naprzeciw klientowi, który ma wątpliwości i staraj się je rozwiać.   

 

Zdefiniuj USP swojego produktu/usługi.

Unikalna propozycja sprzedaży (USP) odnosi się do charakterystycznej cechy, która wyróżnia Twoją firmę lub produkt na tle konkurencji. Innymi słowy, co wyróżnia Cię na tle innych firm z branży? Co oferujesz, czego nie oferują konkurenci (lub robią, ale nie tak dobrze)? Jeśli wszystkie produkty wydają się takie same, potencjalni klienci nie będą wiedzieć, który z nich jest dla nich odpowiedni. Jasne określenie swojej wyjątkowej propozycji sprzedaży pomaga im odróżnić różnorodność dostępnych opcji. Jest to kluczowy element skutecznej sprzedaży, zwłaszcza w Internecie, gdzie konsumenci mają tak wiele możliwości.

 

Źródło: https://sklep.olejewielkierychnowo.pl/produkt/olej-konopny-tloczony-na-zimno/

Kiedy chwalisz swój produkt, przedstaw informacje, które potwierdzą, że masz rację. Pokaż, jakie korzyści otrzyma twój klient. Jeśli wymieniasz jakąś cechę, od razu przedstaw, co z tej cechy wynika.  - Potrzebujesz opisów produktów? Napisz do nas tutaj

 

Copywriting sprzedażowy - Mów językiem swojego klienta

 

Copywriting sprzedażowy często kojarzy się z landingami sprzedażowymi, do których prowadzą nas reklamy. Jest to pojęcie o znacznie szerszym zastosowaniu. Celem każdej treści  czy to na stronie internetowej czy w postach na FB jest zaprezentowanie swoich usług oraz produktów i ich sprzedaż.  Sukcesem udanej sprzedaży jest dobra komunikacja z klientem. To, co chcesz mu przekazać, musi być dla niego przede wszystkim zrozumiałe. W swoich tekstach nie musisz używać zawiłych słów. Nie bój się pisać prostym językiem. Zastanów się, jakie motywacje kierują twojego klienta do zakup. Czy potrzebuje konkretnych danych, aby coś kupić? Czy kupuje pod wpływem emocji? 

Poniżej znajdziesz dwa produkty, które są reklamowane za pomocą tekstu – każdy w inny sposób. 

Pierwszym z nich jest myszka do komputera dla graczy. Każdy miłośnik gier komputerowych pragnie, aby jego sprzęt był najlepszy, żeby osiągać jak najlepsze wyniki w grze. Dla gracza ważne są dane techniczne sprzętu, co przedstawione jest w tekście: „odczytuje ruch ręki pędzącej aż 6,45 m/s.  To właśnie konkretne dane mają skłonić potencjalnego klienta do zakupu. 

 

Źródło: www.x-kom.pl

 

Drugi przykład to opis pierników. Tutaj nie mamy podanych żadnych liczb – liczą się użyte słowa, które mają w nas wzbudzić konkretne emocje, jak przyjemność: „Otoczyliśmy je delikatnym, korzennym ciastem (...), tworząc idealnie pyszne połączenie”. 

 

Źródło: www.kopernik.com.pl

 

W zależności od produktu oraz odbiorcy, możemy w różny sposób pisać treści zachęcające do zakupu. Należy przede wszystkim pamiętać, żeby tekst pozostawał zrozumiały i uwzględniał potrzeby potencjalnego klienta. 

 

Wytłumacz, co sprzedajesz

Nie ma nic złego w prostym wytłumaczeniu tego, jaki produkt lub usługę oferujesz. Może ci się wydawać, że piszesz o czymś, co jest oczywiste. Jednak pamiętaj, że to, co tobie wydaje się oczywiste, nie zawsze jest takie dla innych. Lepiej wytłumaczyć dokładniej i być zrozumianym przez potencjalnego klienta niż go stracić, bo twój opis nie był wystarczająco jasny. 

 

Struktura dobrego tekstu sprzedażowego - architektura treści 

Twój tekst musi odpowiednio wyglądać 

Ludzie przyzwyczajeni do Internetu oraz mediów społecznościowych nie będą mieli czasu ani chęci, żeby czytać zbity i długi tekst, niezależnie od tego, co się w nim znajduje. 

Podziel swój materiał na akapity – niech jeden akapit porusza jeden wątek. W ten sposób osoba, która czyta twój tekst, łatwiej go przyswoi i bez większych problemów znajdzie później fragment, którego szuka. 

Pisz krótkimi zdaniami. Jeśli zdanie jest długie, to zawiera dużo informacji, które potem czytający zapomni. Pamiętaj o śródtytułach, które ułatwią czytelnikowi poruszania się po tekście. Dzięki temu szybciej znajdzie to, czego chce się dowiedzieć. 

Najważniejsze informacje możesz wyróżnić pogrubioną czcionką. Powrót do interesującego fragmentu będzie o wiele łatwiejszy. Nie używaj pogrubienia za często, bo uzyskasz odwrotny efekt. Wybierz te elementy, które są kluczowe w twoim tekście. 

Kilka prostych zabiegów sprawi, że tekst zachęci więcej osób do przeczytania, co wpłynie na wzrost zainteresowanych twoim produktem lub usługą. 

Przykład prezentacji zalet produktu na przykładzie  https://olejewielkierychnowo.pl/

 

Na koniec: Wytwórz potrzebę wśród klientów zakupu właśnie teraz

Konsument nie zawsze wie, że potrzebuje akurat twój produkt lub usługę. Wytwórz więc taką potrzebę. Uświadom ich, że to, co sprzedajesz jest niezbędne i warte zakupu. Na przykład, przedstaw swój produkt jako limitowany, albo ofertę ograniczoną.

 

Sprawdź, co dzieje się u konkurencji? Co pisze i gdzie publikuje?

Tego podpunktu nie należy pomijać, kiedy przygotowujemy tekst sprzedażowy. Znajomość tego, co publikuje konkurencja pomoże nam napisać lepszy tekst. Czytając to, co napisali inni, prędzej zauważamy błędy i braki. Możemy to później wykorzystać w lepszym reklamowaniu produktu. Zarówno online jak i offline. Poniżej przedstawiamy przykład podążania za klientem przez firmę cateringu dietetycznego Maczfit.  Zdjęcie wykonaliśmy w Kuźnicy - małej miejscowości na Półwyspie Helskim, która jest mekką amatorów sportów wodnych - szczególnie kite i windsurfingu. Z pewnością większość z nich stanowią osoby  prowadzące aktywny tryb życia (mało czasu na samodzielne przygotowanie posiłków), dbające o właściwą dietę oraz posiadające odpowiednie zasoby finansowe.  Pomimo tego, że finalizacja transakcji następuje w internecie na platformie online, marka dociera ze swoim komunikatem na tradycyjnym banerze.

reklama naberowa cateringu dietetycznego

Fot - źródło własne
Zapytaj o teksty

Autor tekstu: Daria -  Absolwentka medioznawstwa. Miłośniczka kreatywnego pisania i mrożonej kawy. Fanka sportów motorowych jak motocross i żużel.

No Comments Yet.

Leave a comment