Opisy kategorii w sklepie internetowym

Dobre opisy kategorii - dlaczego warto o nich pamiętać?

Opisy kategorii są regularnie wykorzystywane przez duże marki oraz sklepy internetowe. Otwierają one wiele możliwości pozycjonowania sklepu internetowego, a co za tym idzie generowania większego zysku ze sprzedaży. W artykule postaramy się odpowiedzieć, dlaczego dobry opis kategorii, jest taki ważny.

Czym jest opis kategorii?

Standardowy opis kategorii produktu kojarzy się z wyszczególnieniem jego cech podstawowych. Opisy kategorii są dla sklepu internetowego jak drogowskazy - informują konsumenta o tym, gdzie mogą przejść klikając w odpowiedni link oraz przekazują najważniejsze dane na temat grup produktów wybranych kategorii. Aby ułatwić klientowi zakupy należy skupić się na dobrych opisach kategorii. Dobrze zaprojektowany opis kategorii to taki, w którym klient nie musi błądzić po stronie internetowej, żeby wreszcie trafić tam, gdzie chce. Dokładna treść pozwoli zatem uprościć proces zakupowy i ułatwi konsumentowi odnalezienie produktów.

WYŚLIJ ZLECENIE TUTAJ

Opis kategorii w sklepie z sukienkami https://modovia.pl/ - Źródło: opracowanie własne Experts4Blogs.pl

Jak tworzyć opisy kategorii?

Tworzenie opisów kategorii pod kątem SEO niesie ze sobą wiele zalet. Po pierwsze, dają one możliwość wplatania do nich słów kluczowych oraz fraz przewodnich. Pozwoli to na proces pozycjonowania sklepu, strony internetowej, czy też bloga. Więcej informacji dowiecie się z artykułu poniżej.

Dobry opis kategorii produktów

Choć funkcja nawigacyjna z punktu widzenia użyteczności strony jest bardzo istotna, to opisy kategorii przynoszą też inne korzyści. Na przykład pomagają budować widoczność na frazy z tak zwanego „długiego ogona”. Takie działanie pozytywnie wpływa na pozycjonowanie w Google. Opis kategorii może być świetnym miejscem na reklamę. Wtedy warto zwracać uwagę na zamieszczanie zwrotów przekonujących o jakości i wartości oferowanych produktów. Dobry opis buduje historię wokół produktu i pozwala więcej się o nim dowiedzieć. Opis kategorii może spełniać funkcję poradnika zakupowego i ułatwić użytkownikowi czytelne zapoznanie się z prezentowaną ofertą.

 

Przykładowy opis kategorii w sklepie z biżuterią https://esclusiva.pl/Naszyjniki-z-perel Źródło: opracowanie własne  Agencja CopyExperts

Chcę wycenę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opisy kategorii sklepów – wyłącznie unikalne

Klienci szczególnie doceniają unikatowe i oryginalne treści. Nie powinno kopiować się opisów ze stron producenta, gdyż wiele sklepów już tak robi i nie pomoże to działaniom pod kątem SEO. Przygotowanie opisów dla kilku tysięcy produktów może być zajęciem bardzo czasochłonnym i kosztownym, jednak i na to jest sposób. Można zachęcić klientów do pisania opinii o produktach, dodawać cytaty z bloga lub tworzyć krótkie poradniki. Spróbuj sparafrazować zdania, a teksty wzbogacić o dodatkowe informacje. Jeśli jest to dla Ciebie zbyt czasochłonne, to zawsze możesz zlecić komuś napisanie opisów. Jest wiele stron oferujących możliwość dodania takiego zlecenia.

Opisy kategorii do SEO - ile znaków?

Naszpikowanie tekstu słowami kluczowymi sprawi, że będzie on wyglądał nienaturalnie oraz będzie zniechęcał czytelnika do dalszego czytania strony. Opisy kategorii nie są zbytnio długie, dlatego lokowanie zbyt dużej ilości fraz będzie wręcz sztuczne. Dodatkowo, istnieją mechanizmy Google, które potrafią wykryć zbyt dużo pozycjonowanych fraz. Czy warto pisać pod SEO? Oczywiście, jednak z rozsądkiem. Długość opisu powinna zawierać się w przedziale od 2000 do 3000 znaków. Taka wartość jest optymalna – pozwala bowiem uwzględnić wszystkie najważniejsze informacje istotne z punktu widzenia potencjalnych klientów. Nie należy też sztucznie pompować tekstu zdaniami, które nie wnoszą nic nowego do zdania . Jeżeli jednak temat jest dość obszerny, możesz wydłużyć opis.

 

Dlaczego warto mieć dobrze zredagowane opisy kategorii w swoim sklepie internetowym?

Kategorie produktu ułatwiają znalezienie klientowi tego najbardziej go interesującego oraz porządkują informacje. Przedstawiają ogół cech jakimi dane przedmioty (podobne do siebie) charakteryzują. Są więc tekstami, w których prawidłową redakcję warto zainwestować. Kategorie produktów można nasycić (we właściwy sposób oczywiście) słowami kluczowymi, są też dłuższe niż opisy co sprawia, że doskonale sprawdzą się jako generatory ruchu na stronie. Budzą też zainteresowanie danymi produktami. Należycie opisana kategoria zapoznaje wstępnie z ofertą i zachęca klienta do sprawdzenia szczegółów znajdujących się w opisach produktów. Jego uwaga zostaje zatrzymana w sklepie, nie szuka dalej, czyta i w końcu dokonuje zakupu. Nasi eksperci z łatwością redagują opisy kategorii produktów wielu branż, często nie mających ze sobą nic wspólnego. Przestrzegają zasad prawidłowej polszczyzny, piszą interesująco oraz SEO friendly. Czytanie bowiem kategorii opisu jest często pierwszym krokiem na drodze prowadzącej do zakupu.

Skontaktuj się z nami i zamów opisy kategorii

Zamówienie tekstów gwarantujących zyski Twojemu sklepowi jest banalnie proste. Kliknij przycisk „Wyślij zlecenie tutaj”, wypełnij formularz a w krótkim czasie, któryś z naszych ekspertów skontaktuje się z Tobą w sprawie ustalenia szczegółów.

Referencje

Blog