Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub swoją stronę, to świetnym zabiegiem marketingowym będzie założenie bloga firmowego. Z artykułu poniżej dowiesz się o zarządzaniu blogiem i tworzeniu dla niego artykułów. Ponadto, poznasz nowe praktyki, z których pomocą przyciągniesz jak najwięcej potencjalnych klientów.
Dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest takie istotne?
Jest wiele powodów, dla których warto zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego. Jeśli przy pisaniu artykułów będziesz kierować się zasadami SEO, to dobrze wypozycjonujesz swoją stronę w organicznych wynikach wyszukiwania. Ponadto, artykuły blogowe generują dodatkowy ruch na stronie, co pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży. I oczywiście stanowią dla użytkownika nieocenioną bazę wiedzy na temat naszych produktów i usług, co jest dodatkową wartością dla strony.
Cele prowadzenia bloga firmowego:
- Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania - im więcej treści na stronie, tym wyższa pozycja w Google. Dlatego inwestuj w teksty dłuższe, bardziej rozbudowane. Umieścisz w nich więcej słów kluczowych i zaindeksowanej treści w bardziej naturalny sposób.
- Większy ruch na stronie - jeśli jeden artykuł będzie miał odpowiednią długość, oraz zaangażuje czytelnika, to w rezultacie poświęci on więcej swojego czasu na przeczytanie go w całości. Ponadto, odbiorca zainteresuje się innymi wpisami zamieszczonymi na Twojej stronie.
- Więcej linków do strony - większa ilość wartościowego tekstu na naszym blogu firmowym skutkuje tworzeniem większej ilości przekierowań i linków do publikowanych postów. A co za tym idzie, podniesie wynik strony w wynikach wyszukiwania.
- Większa popularność w social mediach - dłuższe artykuły na blogach firmowych mają większą popularność w mediach społecznościowych. Zyskują więcej polubień, a także są częściej udostępniane przez użytkowników. Jak się okazuje, najpopularniejsze w social mediach były artykuły, których długość wyniosła powyżej 900 słów.
- Budowanie wizerunku marki - z perspektywy czytelnika pisanie artykułów na tematy, w których stawiamy siebie jako eksperta, wzbudza większe zaufanie. Dodatkowo, sprawia, że postrzegani jesteśmy jako ekspert w swojej dziedzinie. Udowadniamy, że znamy się na rzeczy, a zarazem wzbogacamy artykuły w cenną wiedzę.
Jak często pisać artykuły na bloga?
Kwestia tego, jak często pisać artykuły na blogu firmowym, jest jedną z kluczowych przy prowadzeniu własnej strony internetowej. Poprzez regularne publikowanie nie tylko dostarczamy istotne treści na naszą stronę. Zapewniamy klienta, że nasza witryna jest aktywna i nieustannie na niej działamy. Odpowiedź na pytanie jak często publikować brzmi: to zależy. Niewątpliwie większa liczba postów skutkuje większym ruchem.
Jak wynika z badań HubSpot, odczuwalny wzrost ruchu na stronie zauważalny jest dopiero przy poziomie średnio 10-15 postów miesięcznie. Co ciekawe, istnieją też zależności między rodzajem i przeznaczeniem naszej działalności. Firmy B2B wzrost zainteresowania stroną odnotowały przy publikacji powyżej 11 postów miesięcznie. Natomiast w przedsiębiorstwach B2C największy wzrost ruchu był efektem zamieszczania od 6 do 10 wpisów na miesiąc.
Przy działalności blogowej, zaplanuj większą liczbę artykułów na przyszłość. To sprawi, że nie wyczerpiesz tematów, a Twój blog będzie działał regularnie. Dodatkowo, z badań tej samej firmy wynika, że marki, którym zależy na budowaniu ruchu organicznego za pomocą bloga, powinny postować od 3 do 5 razy w tygodniu. Natomiast jeśli celem jest budowanie wizerunku, to najlepiej publikować 1-4 razy w tygodniu.
Źródło: https://blog.hubspot.com/marketing/blogging-frequency-benchmarks
Artykuły na bloga firmowego - o czym pisać?
Przede wszystkim pamiętaj, że treści kierujesz do docelowego użytkownika Internetu i to na jego interakcji z najbardziej Ci zależy. Dlatego, przy pisaniu artykułu na bloga firmowego, zadaj sobie pytanie: “Co chciałby przeczytać mój klient?”. Przeanalizuj, co nasi klienci wpisują w wyszukiwarkę i jakich treści szukają. Bardzo wartościowe są poradniki i inspiracje. Przedstawiaj najnowsze trendy i angażować użytkownika, a także pokazuj nietuzinkowe zastosowania naszych produktów. Dobrym przykładem są sposoby na bożonarodzeniowe udekorowanie okien żaluzjami.
Rodzaje artykułów na blogu firmowym:
- Artykuły poradnikowe
To jeden z najczęściej stosowanych tematów w artykułach na bloga firmowego. Są angażujące dla czytelnika i odwołują się do jego działań, są inspiracją i pomagają w odpowiednim użytkowaniu produktu.Źródło: https://esclusiva.pl/ - Artykuły prezentujące produkty
Czytelnicy chcą dowiadywać się o nowościach w sklepie, dlatego warto im je przedstawiać i bezpośrednio umożliwiać zakup. Dobrymi sposobami na informowanie o produktach są też rankingi czy listy bestsellerów.
Źródło: coffee-partner.pl - Evergreen content
Są to treści ponadczasowe, które są stale aktualne, mimo biegu miesięcy, nowości na rynku czy zmian na stronie.
Źródło: highlab.pl - Odpowiedzi na pytania klientów
Często klienci mają wątpliwości, zadają pytania, kiedy nie są pewni zakupu. W takiej sytuacji warto podsumować odpowiedzi dotyczące danego zagadnienia, by w przyszłości klienci mogli w kilka minut znaleźć odpowiedź. Można na stronie umieścić też sekcję Q&A, gdzie zbiorowo odpowiemy na najczęstsze pytania i możliwości.
Źródło: coffee-partner.pl - Fakty i mity
Wraz z rosnącą popularnością naszych produktów, mogą pojawiać się na ich temat nieprawdziwe informacje, dlatego warto na bieżąco je dementować.
Źródło: https://esclusiva.pl/
Jak przedstawić produkt pisząc artykuł na bloga firmowego?
Oczywiście, to Twoje produkty i usługi są głównym tematem artykułów na bloga firmowego. Efektowne przedstawienie oraz opisanie produktu często stanowi problem. Tutaj znowu potrzebne jest nam spojrzenie oczami użytkownika i zastanowienie się, jakie informacje będą dla niego najcenniejsze. Postaw na stosunkowo krótki opis, ale wypełniony konkretami. Docelowy odbiorca ceni sobie przejrzystość i czytelność. Dlatego na artykuł do bloga firmowego dodaj podstawowe parametry naszego produktu. Bez wątpienia chcesz przedstawić swój produkt w samych superlatywach, ale czytelnik nie uzna tego za wartościowe informacje, jeśli nie poprzesz tego faktami.
Źródło: coffee-partner.pl - artykuł CopyExperts
Blog firmowy - przykład
Tworząc bloga firmowego warto opierać się na odpowiednim przykładzie, by wzorować się na dobrych praktykach i przenosić je na swój blog. Wzorowym i przydatnym przykładem bloga firmowego z pewnością jest https://esclusiva.pl/. Ta marka biżuterii poza wartościowymi treściami kategoryzuje swoje artykuły i prowadzi archiwum wpisów. To jest na pewno ważną zaletą dla użytkownika, który szuka skonkretyzowanych treści na dany temat.
Dodatkowo artykuły bazują na najnowszych trendach i co ważne, pora publikacji dopasowana jest między innymi do pory roku czy nadchodzących świąt. Wpisy stanowią kompendium wiedzy na temat oferowanych produktów, ale i są formą poradnika. Przykładowo na tym blogu dowiemy się Jak dobrać długość naszyjnika? czy Jak wybrać kolczyki z brylantem?.
Źródło: https://esclusiva.pl/pl/n/list - artykuły CopyExperts
Jak napisać artykuł na bloga? Przydatne porady
Struktura i forma artykułu na bloga firmowego powinna stanowić czytelną i przejrzystą całość. W ten sposób zachęci potencjalnego klienta do czytania oraz jasno odpowie na jego pytania. Ciągły tekst, napisany jednolitą czcionką, nie stanowi łatwego i szybkiego, a zarazem zachęcającego artykułu. A co za tym idzie, odbiorca po drugiej stronie ekranu zrezygnuje z czytania po kilku zdaniach i zniechęci się do pozostałych tekstów na naszej stronie. Dlatego niezbędne jest stosowanie nagłówków, śródtytułów i zdjęć obrazujących temat naszego artykułu. Ważne, by każdy akapit poruszał inny wątek, ale mimo to konieczne jest zachowanie spójności.
Struktura artykułu na bloga firmowego
Podczas pisania artykułu na bloga firmowego istotnym elementem jest tego struktura. Przed przystąpieniem do pisania zaplanuj stosunkowo szeroki zakres tematu, z którego wyodrębnimy tytuł wpisu. Do tytułu stosuj znacznik nagłówka “H1” i zawieraj w nim najważniejsze słowa kluczowe. Następnie zakres tematu podziel na kilka mniejszych sekcji, z których każda stanowi osobny akapit artykułu. Do ważnych śródtytułów wstaw znacznik “H2” oraz stosuj istotne słowa kluczowe. Tutaj posłuż się rankingiem słów kluczowych dla wybranego zagadnienia, co zarazem pozwoli zoptymalizować tekst pod względem SEO. W długich artykułach, gdzie akapity dzielimy na jeszcze mniejsze części, które odnoszą się do bardziej szczegółowych tematów, stosujemy znaczniki “H3”. Z ich pomocą zaznaczysz nagłówki mniej ważne w strukturze całego tekstu.
Źródło: garden-system.pl - artykuł CopyExperts
Prowadzenie bloga firmowego - cena
Przy prowadzeniu bloga firmowego warto zatrudnić specjalistę copywritera. Zajmie się poprawnym napisaniem treści w odpowiedniej cenie. Oprócz tego, zadba, by jego publikacja była zgodna z zasadami SEO i jak najbardziej korzystna dla czytelnika. Cena takich artykułów na bloga firmowego bywa bardzo różna.
Na rynku działają copywriterzy, którzy wyceniają swoje teksty w formie: określona kwota za 1000 znaków. Istnieją też tacy, którzy działają według schematu: cena za określoną liczbę artykułów, przy czym oczywiście większe pakiety zazwyczaj są tańsze niż pojedyncze teksty. Analiza różnych firm i porównanie ofert da nam jasny obraz tego, na jaką usługę warto się zdecydować i która będzie najbardziej pasować do naszej firmy.
Nietrudno stwierdzić, że z prowadzenia bloga firmowego wynikają same zalety. Pisanie artykułów wymaga wprawy, bądź zatrudnienia specjalistów, ale z pewnością jest to opłacalne i zwraca się w niedługim czasie.