Idealna karta produktu w sklepie internetowym – 13 elementów, aby zapełniała się koszykami.

Dzięki dobrze przygotowanej karcie produktu koszyki w Twoim sklepie internetowym będą szybko się zapełniać, a ponadto strona internetowa znajdzie się na wyższych wyszukiwaniach. W tym artykule poznasz najważniejsze elementy karty produktu, oraz jak je odpowiednio opracować.

Karta produktu - podstawowe elementy

1. Nazwa produktu - jak ją dobrze zaplanować?

Nazwa produktu albo jej uproszczona forma to pierwszy element, z którym styka się  Twój potencjalny klient.  Żeby znaleźć produkt online, wpisuje ją do wyszukiwarki.  To przez nią konsumenci znajdują sklepy internetowe. Dlatego to, jak napiszesz nazwę produktu ma wpływ na ilość odbiorców, którzy znajdą twój sklep. Nazwa z reguły znajduje się w polu zaprogramowanym jako H1, który służy pozycjonowaniu. Dlatego należy dobrze przemyśleć, co umieścisz w tym polu i w jakiej kolejności. Możesz spotkać się z sytuacją, że produkt tej samej marki o tym samym modelu, może nazywać się trochę inaczej w różnych sklepach.

Co umieścić w nazwie w opisie produktu?

Samo podanie rodzaju produktu z nazwą marki, na przykład Laptop Asus, nie przyciągnie rzeszy konsumentów do zakupu w Twoim sklepie. Aby mieć jak największy ruch na stronie, podaj w nazwie więcej  - co to jest za towar, marka, model, wariant oraz cechę wyróżniającą jak na przykład kolor lub system operacyjny. W przypadku Laptopa Asus pełna nazwa może prezentować się np. tak:

Laptop ASUS ROG Zephyrus G14 GA401IU 14" IPS R9-4900HS 16GB SSD 1TB GeForce 1660Ti Max-Q Windows 10 Home

Szczegółowa nazwa produktu przyciągnie więcej osób na stronę. Większość konsumentów szuka produktów z konkretnym przeznaczeniem - jak np.  laptop gamingowy. Dlatego, kiedy konsumenci poszukują konkretnego sprzętu, wpisują frazę składającą się z minimum 2 słów.

Ponadto doprecyzowana nazwa lepiej wpływa na pozycję Twojego sklepu w wyszukiwaniach. Jeśli podasz dokładną nazwę towaru, zyskasz wyższe miejsce w wyszukiwarce Google. A dzięki temu zdobędziesz większy ruch na stronie sklepu. O nagłówku H1 w nazwie piszemy kolejnych fragmentach artykułu.

Ostatnim, ważnym czynnikiem jest wyróżnienie nazwy produktu. Wynika to z faktu, że konsumenci najpierw zwracają uwagę na to, z jakim produktem mają do czynienia. Dopiero później skupiają się na jego opisie. Dlatego nazwa produktu powinna się wyróżniać na tle innych treści. Na przykład poprzez większą czcionkę lub pogrubienie. Spójrz na przykład poniżej:

 

Źródło: mediaexpert.pl

Na stronie sklepu znajduje się cała lista przedmiotów, które są na sprzedaż. Każdy towar posiada wyróżniającą się nazwę produktu. Kiedy klikniesz kursorem na sprzęt, który cię interesuje, przejdziesz do rozbudowanej karty produktu. Tam zauważysz, że nazwa również się wyróżnia poprzez większą, pogrubioną czcionkę.

 

 

Źródło: mediaexpert.pl

 

2. Cena - jak powinna wyglądać w karcie produktu?

Konsumenci wyszukują produkty po jej nazwie. Kiedy jednak przechodzą na kartę produktu, pierwszym elementem, na który patrzą, jest cena. To od niej zależy, czy klient złoży zamówienie i ostatecznie dojdzie do sprzedaży.

Dlatego najważniejszą cechą ceny w karcie produktu jest jej widoczność. Nikt nie chce tracić czasu na jej szukanie. Cena powinna się wyświetlać od razu po otwarciu karty produktu bez jej przewijania. Powinna się znajdować blisko nazwy oraz zdjęcia produktu.

Przede wszystkim wartość towaru nie może zlewać się z innymi treściami na karcie. Zastosuj większą, pogrubioną czcionkę. Możesz wybrać kolor, który będzie silnie kontrastował z tłem karty produktu. Dzięki temu, masz pewność, że klient od razu zauważy cenę produktu.

Źródło: posterilla.pl

Jak możesz zauważyć na przykładzie powyżej, cena wyróżnia się na tle innych treści w karcie produktu. Posiada większą, pogrubioną czcionkę oraz kolor, który kontrastuje z tłem strony. Ponadto cena pojawia się od razu na górze strony sklepu - nie trzeba jej szukać.

Pamiętaj, aby wartość towaru na stronie sklepu jasno przedstawiona. Jeśli w karcie produktu cena jest podana bez VAT-u (wartość netto), wyraźnie to zaznacz. W innym przypadku, twój potencjalny klient będzie niemile zaskoczony przy składaniu zamówienia. To może sprawić, że konsument zrezygnuje z zakupów i poszuka innego sklepu.

Jeżeli produkt ma promocyjną cenę, również uwzględnij to w karcie produktu. Przekreśl starą cenę i napisz nową - większą czcionką, w innym kolorze, który będzie się wyróżniał. Klienci lubią kupować przedmioty podczas promocji. Zobacz jak sklep na przykładzie poniżej zaprezentował promocję na karcie produktu.

Źródło: naturamedica.pl

 3. Zdjęcia produktu - klient kupuje wzrokiem

 

W tej chwili nie ma takiej technologii, która oddawałaby w pełni zakupy stacjonarne w wersji online. Klient nie ma możliwości dotknięcia i obejrzenia produktu samodzielnie, trzymając go w dłoni. Dlatego zdjęcia produktowe są tak ważne w każdej karcie produktu.

Zadbaj o wysoką jakość fotografii, na których znajdują się twoje towary. Ponadto, grafika w karcie produktowej powinna być duża. Twój klient musi dobrze widzieć przedmiot, który jest na sprzedaż. Zdjęcie w sklepie online zastępuje możliwość obejrzenia przedmiotu na żywo, stacjonarnie. Dlatego fotografia dobrze prezentować to, jak ten produkt wygląda. Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na zdjęcia produktów z wielu perspektyw.

 

Źródło: lidl-sklep.pl

Dobrym rozwiązaniem jest również przedstawienie przedmiotów podczas użytkowania. W sklepie odzieżowym możesz przymierzyć ubrania, a u jubilera sprawdzisz jak prezentuje się pierścionek na dłoni. Zakupy online na to nie pozwalają. Dlatego wyjdź klientom naprzeciw. Pokaż na zdjęciach, jak wygląda koszula na modelce, a pierścionek zaręczynowy na dłoni. Dzięki temu, pomożesz klientowi szybciej podjąć decyzję w sprawie zakupu, która bardzo często będzie korzystna dla twojego biznesu.

Źródło: esclusiva.pl

Zdjęcia powinny znajdować się nad lub obok opisu produktu.

4. Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Najważniejszą dewizą, o której musisz pamiętać przy tworzeniu opisów produktów jest unikalność. Jeśli chcesz, aby twój sklep był wysoko w wyszukiwaniach, nie możesz kopiować opisów innych sklepów lub producenta. Algorytmy Google’a od razu to wychwycą. Twój opis produktu musi być unikalny, aby mógł znaleźć się na pierwszej stronie w wyszukiwaniach.

Skutecznym sposobem na reklamowanie towaru jest jego przedstawienie z użyciem schematu cecha-zaleta-korzyść. Opisujesz co to jest za przedmiot, co on daje, a następnie, jaka jest z tego faktu korzyść dla klienta. Spójrz na przykład poniżej.

 

Źródło: euro.com.pl

 

Reklamowany smartfon nagrywa wysokiej jakości video (cecha). To oznacza, że użytkownik może oglądać dobrej jakości filmy na telefonie (zaleta). Przy tak wysokiej rozdzielczości, oglądający może zaobserwować każdy, najdrobniejszy szczegół (korzyść).

Zadbaj o to, aby twój opis produktu był czytelny dla odbiorcy. Jego zadaniem jest informowanie klienta z jakim produktem ma do czynienia, ale również zachęcenie do kupna towaru.

Pamiętaj, aby tekst był dostosowany do konsumenta. Jeśli chcesz poprzez treść zachęcić do zakupów, spraw, aby tekst był zrozumiały dla czytelnika. Używaj prostego języka. Unikaj skomplikowanych, złożonych zdań. Wtedy będziesz mieć pewność, że odbiorca zrozumie i zapamięta to, co chciałeś przekazać.

Jeśli masz przygotowaną treść, musisz zadbać również o wygląd opisu produktu. Tekst z podziałem na sekcje oraz akapity jest łatwiejszy do przeczytania niż zbity. Ponadto, czytelnikowi łatwiej wrócić do informacji w akapicie niż w tekście, który jest napisany ciągiem.

 

Źródło: hebe.pl

 

5. Call To Action - wezwanie do kupowania

 

Celem karty produktu jest sprzedaż towaru. Dlatego potrzebuje ona elementy, które zachęcą do zakupów. Oprócz treści, które reklamują przedmiot, potrzebne są również takie, które wezwą do działania (ang. Call To Action). W karcie produktu jest przycisk, który dodaje produkt do koszyka. Jego wygląd oraz lokalizacja mają duże znaczenie w sprzedaży.

Zacznijmy od wyglądu. Guzik powinien być duży, aby każdy klient go zauważył. Czytelność elementów karty produktu zwiększa szansę na sprzedaż. Tak samo jest z przycisku dodawania.

Oprócz wielkości, ważne jest również to, jaki napis lub grafika znajduje się na guziku. Grafika może wprowadzać w błąd, dlatego lepiej zdecydować się na napis.  Często używana jest fraza “kup teraz” lub “dodaj do koszyka”.  

Kolejnymi frazami, które mogą skłonić klienta do zakupu, są informacje na temat małej ilości produktu oraz o limitowanej edycji. Wtedy konsument wie, że produkt może być za jakiś czas niedostępny, więc szybciej zdecyduje się na jego zakup.

Lokalizacja przycisku na karcie produktu ma równie ważną funkcję co jego wygląd.  W sklepach internetowych guzik zazwyczaj znajduje się po prawej stronie karty produktu. Ponadto, przycisk powinien znaleźć się w górnej części strony internetowej, żeby klient nie musiał przewijać strony, aby go znaleźć.

Kolor przycisku powinien kontrastować z tłem strony sklepu. Wtedy będzie się wyróżniał na tle sklepu, co ułatwi jego znalezienie

 

Źródło: kobiece-kosmetyki.pl

 

6. Opinie klientów - twoje zdanie się liczy

 

Najlepszą reklamą produktów jest opinia innych użytkowników na temat towaru. Zwiększa to zaufanie konsumentów oraz wiarygodność sklepu internetowego.  Większość potencjalnych klientów lubi zapoznać się z opinią innych użytkowników. Jeśli zależy ci, aby konsument został na stronie twojego sklepu, stwórz sekcję recenzji w swojej karcie produktu.

Ciekawym rozwiązaniem możliwość filtrowania opinii użytkowników według różnych kategorii - na przykład od najbardziej przydatnych ocen lub od najstarszych.

Wiele sklepów obawia się negatywnych opinii na temat swoich produktów. Jednak większość osób, które widzi same pozytywne recenzje, zaczyna szukać informacji na innych stronach internetowych. Nie obawiaj się przeciętnych lub złych ocen -  one wpływają na autentyczność towaru jak również twojego sklepu. Ponadto, na każdą złą recenzję zawsze możesz odpowiedzieć. Rozmowa z konsumentem  złagodzi jego złe wrażenie towarem. A twój sklep zyska opinię wiarygodnego.

 

Źródło: rossmann.pl

 Co warto jeszcze umieścić w karcie produktu?

 

Do tej pory zapoznałeś się z głównymi elementami karty produkty oraz ich rolą. Poniżej znajdziesz kilka czynników, które również warto zawrzeć w kartach produktów.

7. Sposoby płatności w sklepie internetowym

Każdy konsument zwraca uwagę na to, w jaki sposób może zapłacić za produkt. Jedni wolą płacić przelewem, inni kartą albo za pobraniem. Coraz popularniejsze są również transakcje mobilne. Jeśli posiadasz więcej możliwości, klient prędzej u ciebie kupi.

 

Źródło: optique-exclusive.pl

 

8. Polityka zwrotów

 

To właśnie zwroty najczęściej przesądzają o tym, czy klient dalej będzie robił zakupy w twoim sklepie. Jeśli na stronie sklepu będziesz mieć jasno określone zasady dotyczące zwrotu towarów, a cała transakcja przebiegnie bez większych problemów, klient na pewno do ciebie wróci. Dobrym rozwiązaniem jest zrobienie formularza zwrotów, który będzie w widocznym miejscu na stronie.

 

9. Koszt i czas dostawy

 

Wielu klientów zwraca szczególną uwagę na koszt i czas dostawy. Dlatego warto zawrzeć ten element już w karcie produktu, a nie dopiero przy płatnościach. Jest to aspekt, który  często decyduje o zakupie. Najważniejsze jest, aby dobrać opcje dostaw pod klientów, którzy kupują w twoim sklepie. To dla nich wybrana dostawa ma być przede wszystkim wygodna. Są klienci, którzy wolą paczkomaty, inni firmy kurierskie, a są też tacy, co wybierają pocztę.

W karcie produktu uwzględnij również czas dostawy. Jeśli klient będzie świadomy, że musi trochę dłużej poczekać na produkt, zrozumie. W przypadku, gdy nie zaznaczysz dłuższego oczekiwania na dostawę, będzie się niecierpliwił, a potem więcej już u ciebie nie zamówi.  Dlatego, żeby uniknąć nieporozumień, zawsze zaznaczaj, ile będzie trwała dostawa. W razie, gdyby czas oczekiwania się przedłużył, poinformuj swojego klienta. Taki mail lub telefon wpłynie pozytywnie na wizerunek sklepu.

Jeśli w swojej ofercie masz darmową lub ekspresową wysyłkę, uwzględnij to przy dodawaniu do koszyka. Może to być decydujący czynnik, który przeważy, że to właśnie u ciebie ktoś zrobi zakupy.

 

Źródło: geekup.pl

10. Dostępność produktu

Informacje na temat dostępności produktu są niezwykle ważne dla klienta. Dlatego pamiętaj, żeby na bieżąco informować o tym, ile towaru znajduje się na sklepie. Szczególnie, gdy przedmiot jest niedostępny.

 

Źródło: kosmetykizameryki.pl

 

11. Produkty powiązane, alternatywne - upselling

Klienci często weryfikują swoje inspiracje zakupowe. Często produkt, który ich na początku interesował, jednak nie jest dla nich. Dlatego warto mieć w swoim sklepie sekcję z produktami alternatywnymi. Dzięki temu masz nadal szansę, żeby zatrzymać klienta. Może inny produkt będzie dla niego?

Ponadto, dobrą taktyką jest również reklamowanie produktów powiązanych na karcie produktu. Skoro zainteresował go jakiś towar, może poszukuje coś, co jest z tym przedmiotem powiązanie. Na przykład przy sprzedaży laptopów, możesz zaproponować klientowi, myszkę, podkładkę czy torbę do laptopa.

 

Źródło: Posterilla.pl

12. Formularz kontaktowy - bądź dostępny dla klienta

Formularz kontaktowy lub czat to najłatwiejszy oraz najskuteczniejszy sposób na kontakt z konsumentem. Dzięki temu możesz w bardzo szybki i prosty sposób rozwiać wszelkie wątpliwości zakupowe klientów. Wpłynie to również na pozytywny wizerunek twojego sklepu.

 

Źródło: Verofornature.pl

13. Struktura nagłówków H1, H2, H3  w karcie produktu

Wiesz, że potrzebujesz naprawdę dobrych nagłówków i słyszałeś o H1, H2 i H3…
Czy umieszczanie słów kluczowych w nagłówku rzeczywiście ma znaczenie? Odpowiedź brzmi tak. W pozycjonowaniu dobrą praktyką jest zastosowanie nagłówka H1 na nazwę produktu. H1 to najwyższy nagłówek w hierarchii. Używa się go do umieszczania słów kluczowych.  Jeśli na stronie produktowej znajduje się tylko jeden nagłówek H1, to wtedy ma to lepszy wpływ, niż gdybyś miał 3 nagłówki H1. Trzymanie się jednego H1 pomaga wyszukiwarkom zidentyfikować znaczenie całej strony. Korzystanie z H2, H3 w treści pomaga zdefiniować sekcje strony. A pogrubienie, kursywa i linki mogą podkreślać, że niektóre frazy są wyjątkowo trafne.

Sklepy, które są zbudowane na platformach SaaS jak Sky-shop, Shoper, Shopify, mają zaprogramowaną Nazwę w H1. Poniżej przykład ze sklepu Esclusiva.pl zbudowanego na Shoperze. Kiedy tworzysz produkt, stronę lub post na blogu, program używa wprowadzonej nazwy tytułu, aby automatycznie wygenerować nagłówek H1 dla tej strony.

 

https://esclusiva.pl/pl/p/Kolczyki-nutki-zlote-Libretto-Gold/3101

Różne produkty, sklepy i branże będą miały różne formuły nazw. Zależy to od specyfiki samego produktu. Jest mnóstwo sposobów na zdefiniowanie formuły, którą przyjmiesz w swoim sklepie. Jednak większość nagłówków H1 dotyczących produktów zawiera produkt, markę, kolor i np. dla kogo jest on przeznaczony.

Jeśli masz setki produktów i trudno jest wymyślić różne tytuły, zastanów się nad hasłami, których szukają klienci (zapytania wyszukiwania) i utwórz formułę np. taką:

Produkt + MARKA + Kolor + Rok/Dla kogo?

Poniżej przeanalizowaliśmy jeden i ten sam produkt: Rower crossowy marki Merida.

Polecamy ten pierwszy i trzeci sposób na nazwę.

https://www.rowerzysta.pl/Rower-crossowy-Merida-Crossway-15-D-2021

https://rower.com.pl/merida-crossway-15-d-2091432?cPath=6_699_850_4475&

https://www.rowerzysta.pl/Rower-crossowy-Merida-Crossway-15-D-Lady-2021

No Comments Yet.

Leave a comment