Lubisz przelewać swoje myśli na papier i tworzyć ciekawe treści? – dowiedz się na czym polega praca copywritera

Copywriting jest zawodem, który coraz szybciej rozwija się w Polsce. Dzieje się tak, ponieważ coraz więcej firm oryginalne i chwytliwe treści reklamowe. Tworzy się je w celu promocji produktów danej firmy czy marki. W tym artykule przybliżę Ci nieco kim jest copywriter, co należy do jego obowiązków oraz gdzie znajdziesz oferty pracy. Poznasz także przeciętne zarobki oraz cechy, które są przydatne w zawodzie.

 

Spis treści:

  • Kim jest copywriter i jak możesz się nim stać?
  • Trzy kluczowe rady dla początkujących copywriterów.
  • Szukaj, a znajdziesz - gdzie szukać ofert pracy w copywritingu?
  • Czy warto? – poznaj przeciętne zarobki copywritera w Polsce.
  • Pięć przydatnych cech i umiejętności w pracy copywritera.
  • Podsumowanie

 

Kim jest copywriter i jak możesz się nim stać?

Copywriter jest osobą, która zajmuje się tworzeniem treści takich jak posty sponsorowane, teksty i hasła reklamowe czy marketingowe. Przygotowuje także opisy produktów, ogłoszenia oraz prowadzi blogi firmowe.

Praca copywritera jest ściśle związana z tekstem. Osoba zatrudniona na to stanowisko zna zasady gramatyki, ortografii oraz interpunkcji. Co więcej, wielu copywriterów działa jako freelancerzy.  Freelancer jest osobą niezależną. Realizuje pojedyncze zlecenia, często zdalnie. Może być także zatrudniony w jednej konkretnej agencji reklamowej czy firmie, w której pracuje na umowie o pracę.

Skoro już wiesz kim jest copywriter i czym się zajmuje, zapewne zastanawiasz się, jak nim zostać? Jak już wiesz, copywriter wykazuje się umiejętnością dobrego pisania, pod względem znajomości zasad gramatycznych czy ortograficznych. Chodzi tu o rozumienie potrzeb czytelnika i umiejętność przekonania go do zakupu. Przydatna okazuje się również znajomość zasad SEO, mediów społecznościowych i panujących trendów. Przydaje się także znajomość tego jak i gdzie skutecznie szukać potrzebnych treści.

Niektórzy pracodawcy chętnie zobaczą zaświadczenie o ukończeniu przez Ciebie studiów filologicznych, dziennikarskich czy marketingowych. Jednak nie zawsze jest to wymogiem. Ważniejsze jest wykorzystanie Twoich umiejętności pisarskich w praktyce. Załóż portfolio z różnego rodzaju tekstami, które zaprezentujesz potencjalnemu pracodawcy.

 

3 kluczowe rady dla początkujących copywriterów

Nie od razu Kraków zbudowano

Jak mówi powiedzenie, pewne czynności wymagają dłuższego wkładu czasu oraz cierpliwości. Nie przejmuj się, jeśli na początku Twojej drogi coś pójdzie nie po Twojej myśli. Pracuj dzielnie i rozwijaj swoje umiejętności pisarskie.

 

Trening czyni mistrza

Pisz, pisz i jeszcze raz – pisz. Tylko wykorzystanie Twoich umiejętności w praktyce umożliwi Ci tworzenie coraz lepszych i ciekawszych treści. Nie poddawaj się więc i twórz teksty aż do osiągnięcia zamierzonych rezultatów.

 

Edukacja, kursy, szkolenia

Korzystaj z możliwości jakie daje Ci Internet. Jeśli interesuje Cię praca copywritera znajdź kursy, filmy, artykuły czy szkolenia, a na pewno łatwiej będzie Ci zacząć działać w branży.

 

Szukaj, a znajdziesz – gdzie szukać ofert pracy w copywritingu?

Praca copywritera często przyjmuje formę zdalną. Ogłoszenia o pracę znajdziesz także w Internecie. Najpierw zastanów się dla jakich firm chcesz pracować. Na ich stronach internetowych na pewno wyszukasz więcej informacji (np. w zakładce: „Dołącz do nas”).

Skorzystaj z portali proponujących pracę. Istnieją strony, które zawierają oferty typowo dla copywriterów czy osób związanych z mediami (np. reachablogger.pl), jak i te ogólne (np.OLX). Pamiętaj także, że Internet na tym się nie kończy. Wykorzystaj maksymalnie jego możliwości i poszukaj grup copywritingowych w mediach społecznościowych np. na Facebooku.

 

Czy warto? – poznaj przeciętne zarobki copywritera w Polsce

Wszystko zależy od tego, co dokładnie należy do Twoich zadań jako copywriter. Wpływ na zarobki mają także Twoje wykształcenie, doświadczenie oraz odbyte kursy. Średnie miesięczne wynagrodzenie copywritera wynosi około 4249 PLN (dane z 8 czerwca 2022 roku: https://pl.indeed.com/career/copywriter/salaries).

Jeśli chodzi o freelancerów, poszczególne projekty wyceniają na podstawie ilości użytych w tekście słów lub znaków. Zupełnie inaczej wygląda wynagrodzenie za krótki post na media społecznościowe niż za np. dłuższy artykuł blogowy pod pozycjonowanie. Można także ustalić zakres, w którym będzie się pracowało oraz wyznaczyć stawkę godzinową.

 

Pięć przydatnych cech i umiejętności w pracy copywritera

  • Umiejętność pisemnego komunikowania się i wyrażania myśli – lekkie pióro jest zdecydowanie mile widziane w tym zawodzie. Z pewnością ułatwi Ci pracę. Konieczna jest również znajomość zasad gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych.
  • Umiejętność wyszukiwania odpowiednich informacji – do tej kategorii zaliczamy wyszukiwania zaawansowanego Google. Pozwoli to zawęzić zakres Twoich poszukiwań i ułatwi dalszą pracę.
  • Kreatywność oraz twórcze myślenie – nieszablonowe myślenie w pracy copywritera jest ogromną zaletą. Nie liczy się tylko poprawność danego tekstu, ale także to, czy zainteresuje on potencjalnego klienta i czy trafi do grupy docelowej.
  • Umiejętność organizacji swojego czasu - copywriterzy, którzy nie mają określonych godzin pracy sami ustalają swój grafik.
  • Cierpliwość - każdy tekst musi być dokładnie i wielokrotnie sprawdzony przed wysłaniem. Nie denerwuj się więc jeśli wymaga on dużej ilości poprawek. Im spokojniej podejdziesz do tematu, tym lepiej przygotujesz finalną wersję tekstu.

 

Podsumowanie

Praca copywritera jest idealna dla osób kreatywnych, które lubią być na bieżąco z trendami. Przede wszystkim, najlepiej poradzą sobie w zawodzie Ci, którzy uwielbiają pisanie. Copywriter kreuje treści na potrzeby firm i marek, edytuje oraz redaguje teksty i posty czy prowadzi blogi firmowe. Do jego zadań należy szereg obowiązków. Z odrobiną samozaparcia oraz praktyki, bez problemu odnajdziesz się w tej branży. Korzystaj z możliwości jakie dają nam obecne czasy. Kształć się, dowiaduj i przede wszystkim – pisz!

No Comments Yet.

Leave a comment