Opisy kategorii w sklepie internetowym – czyli jak dopalić pozycjonowanie?

Prowadzisz sklep internetowy? Zapewne sporo czasu poświęciłeś na dopracowanie grafiki, karty produktu, loga.   Niestety wiele firm zaniedbuje  opisy kategorii,  które razem z link-buildingiem i wewnętrznym linkowaniem, pchają stronę do Top 10 Googla.  Z kilkoma poradami, szybko nadrobisz zaległości. W artykule poniżej pokazujemy patenty, na skuteczne  opisy kategorii

Dobry content czyli unikalne opisy - Dlaczego to takie ważne?

Temat dobrego contentu czy unikalnych opisów wielokrotnie pojawia się w artykułach na naszym blogu. Wspominaliśmy o nim między innymi przy karcie produktu. Tworzenie dedykowanych treści  jest niezwykle ważne, ponieważ to właśnie takie teksty Google lubi najbardziej. Googlowski algorytm Panda promuje oryginalne treści w swojej wyszukiwarce, a te, które są ewidentnie skopiowane, umieszcza na dalszych stronach. 

 

Słowa kluczowe

Opisy kategorii mają przede wszystkim pomóc w pozycjonowaniu strony. Słowa kluczowe są niezwykle ważne w procesie pozycjonowania, dlatego nie może ich zabraknąć w opisach kategorii.

Jeśli dobierasz słowa kluczowe do opisów kategorii, pamiętaj, aby nie skupiać się wyłącznie na frazach ogólnych. Umieść też frazy tzw. długiego ogona  (ang. Long tail). Długim ogonem nazywamy dłuższe hasła, które są bardziej precyzyjne niż ogólne. Na przykład, frazą ogólną będzie robot koszący, a długim ogonem robot koszący Solo by ALKO. Długie słowa kluczowe pojawiają się w opisach kategorii z myślą o klientach, którzy szukają już konkretnego produktu. 

Pamiętaj, aby nie przesadzać z użyciem słów kluczowych w tekście. Przesycenie frazami wpływa na obniżenie jakości tekstu dla czytelnika oraz może negatywnie oddziaływać na pozycję w wyszukiwarce Google. Odmieniaj słowa kluczowe w opisach kategorii. Treść będzie wyglądał bardziej naturalnie, a Google rozpoznaje odmiany fraz kluczowych.

Poniżej przykład opisu kategorii, który przygotowaliśmy dla sklepu z maszynami ogrodniczymi Garden-System.pl

opis kategorii kosa spalinowa

Źródło: https://garden-system.pl/Kosy-spalinowe-Stiga-c456(opracowanie własne)

 

Nagłówki - H1, H2, H3

Nagłówki odgrywają niesamowicie ważną rolę w opisach kategorii. Dzięki nim, treść jest przejrzysta i czytelna. Jednak ich najważniejsze zadanie,  polega na pozycjonowaniu pod SEO całego opisu. Śródtytuł to najlepsze miejsce na umieszczenie fraz kluczowych, szczególnie tych z długiego ogona. W najważniejszym nagłówku H1 umieść nazwę kategorii. W kolejnych H2, H3 wpisz pokrewne słowa kluczowe. Dzięki temu, Twój sklep internetowy lepiej się wypozycjonuje.

 

Źródło: https://garden-system.pl/Kosy-spalinowe-Stiga-c456 (opracowanie własne)

Linkowanie wewnętrzne

Umieszczanie linków wewnętrznych w opisach kategorii to bardzo przydatna praktyka. Przede wszystkim, linkowanie wewnątrz witryny internetowej poprawia użytkowanie sklepu internetowego. Ponadto, ułatwia poruszanie się po stronie

Jeśli chcesz linkować, musisz pamiętać o tym, aby linkowanie wyglądało naturalnie. W opisie kategorii wpleć zdanie z linkiem do innej sekcji, tak, aby nie wprowadzać chaosu w całej treści, tylko do niej nawiązywać. Możesz odnosić się do podkategorii, które są podobne do siebie, jak również do takich, które całkowicie się różnią. Najważniejsze jest to, jak przygotujesz opis. 

 

Źródło: Esclusiva.pl (opracowanie własne)

 

Formatowanie tekstu

Formatowanie tekstu ma za zadanie zwiększyć czytelność treści na stronie internetowej. To szczególnie ważna czynność w kontekście pozycjonowania witryny. Zabieg pogrubiania słów kluczowych pomoże robotom Google w ich znalezieniu, co pozytywnie wpłynie na pozycję witryny w wyszukiwarce.

 

Źródło: garden-system.pl (opracowanie własne)

 

Długość

Jaka powinna być długość opisu kategorii? Wszystko zależy od tego, ile słów kluczowych pragniesz zawrzeć w całym tekście. Optymalną ilością znaków ze spacjami (zzs) jest około 2000-3000 wraz z śródtytułami oraz linkowaniem wewnętrznym. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby Twój sklep posiadał dłuższe opisy kategorii, szczególnie jeśli pragniesz zawrzeć więcej słów kluczowych. Podobnie prezentuje się kwestia z mniejszą ilością znaków ze spacją. 

Źródło: esclusiva.pl (opracowanie własne)

 

Tworzenie opisów kategorii może wydawać się dość żmudną i czasochłonną pracą, szczególnie jeśli Twój sklep posiada bogaty i różnorodny asortyment. Dlatego grupa CopyExperts przychodzi z pomocą! Skontaktuj się z nami, chętnie zajmiemy się Twoimi opisami kategorii. 

 

 

No Comments Yet.

Leave a comment