Praca zdalna – jak copywriter powinien przygotować swoje stanowisko pracy?

Copywriting to zawód, który często ludzie wykonują zdalnie. Wynika to z faktu, że do pracy potrzeba tylko dostępu do Internetu i programu tekstowego. Poza biurem spotka Cię wiele wyzwań, które zdecydowanie utrudniają wykonywanie zleceń. Ale! Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Jest kilka sposobów, które zwiększą efektywność Twojej pracy zdalnej. Zapoznaj się z naszym i wprowadź wszystkie potrzebne zmiany już dziś!

 

Spis Treści

  • Jak zorganizować swoje miejsce podczas pracy zdalnej? 
  • Alternatywne dla domu miejsca pracy zdalnej
  • Bałagan w otoczeniu, to bałagan w pracy. Dlaczego warto dbać o otoczenie miejsca, w którym pracujemy?
  • Dlaczego ważny jest ubiór podczas pracy zdalnej?
  • Dobra organizacja kluczem do sukcesu. Jak zorganizować czas swojej pracy?
  • Czy praca zdalna to dobry wybór dla Ciebie?

 

Jak zorganizować swoje miejsce podczas pracy zdalnej?

Przed podjęciem decyzji o pracy zdalnej, upewnij się, że masz odpowiednie miejsce w domu lub mieszkaniu, gdzie wykonasz wszystkie swoje zlecenia. Wydzielenie strefy tylko do pracy to bardzo dobre rozwiązanie. Dzięki temu, nadal czujesz się jak u siebie w domu. Gdy przejdziesz do swojego prywatnego biura, mózg łatwiej przestawia się na tryb pracy.

Mieszkasz w niewielkim domu lub mieszkaniu? Nie posiadasz dodatkowego pokoju, który pełniłby rolę biura. Nic straconego! Zaplanuj sobie jedno miejsce w domu. Traktuj tę przestrzeń jako swoją strefę skupienia. Niech będzie to nawet Twoje biurko, które stoi zawsze w tym samym miejscu Korzystaj z tego kącika wyłącznie jako miejsce pracy. Wyznacz sobie obszar, który będzie cichy i spokojny.

 

Alternatywne dla domu miejsca pracy zdalnej

Dom czy mieszkanie to tylko jedne z wielu miejsc, gdzie pracują copywriterzy.  Często decydują się na pracę w takich miejscach jak kawiarnie czy restauracje. Istnieją również biura, łączą pracę zdalną ze stacjonarną. To tzw.  miejsca coworkingowe, w których ludzie w jednym czasie pracują nad własnymi zadaniami. Jest to idealna alternatywa dla osób, które nie mają w domu dobrego miejsca do pracy. 

Drugą zaletą pracy zdalnej poza domem jest kwestia współlokatorów. Domownicy,  przebywają domu, kiedy pracujesz, mogą Cię rozpraszać. Zmiana otoczenia pozytywnie wpływa na efektywne realizowanie zleceń. To samo tyczy się widoku innych ludzi, którzy pracują w tym samym czasie co my. Działa to, jak bodziec, który nas motywuje. 

 

Bałagan w otoczeniu, to bałagan w pracy. Dlaczego warto dbać o otoczenie miejsca, w którym pracujemy?

Jeśli wybrałeś już miejsce do pracy zdalnej, zwróć uwagę na jego otoczenie. Upewnij się, że nie ma za wiele bodźców, które rozpraszają.  Jeśli zdecydujesz się na przestrzeń przy oknie, które jest źródłem naturalnego światła, upewnij się, że nie wychodzi na ruchliwą, pełną gwaru ulicę. 

Im mniej rzeczy znajduje się na Twoim biurku, tym lepiej dla Ciebie.  Szczególnie zwracaj uwagę na przedmioty, które podczas pracy są Ci całkowicie niepotrzebne. Są to chociażby wszelkiego rodzaju ozdoby. Obecność zbędnych rzeczy na biurku odciąga uwagę. Doprowadza również do problemów z koncentracją

Zadbaj o porządek w swoim miejscu pracy, jak również w jego otoczeniu. Czystość i ład sprzyjają myśleniu, ponieważ nic Cię wtedy nie rozprasza. Bałagan będzie stale przykuwał  uwagę, co wpłynie negatywnie na Twoją pracę.  

Wyłącz wszelkiego rodzaju powiadomienia na smartfonie. Dźwięki czy nawet sam widok powiadomienia to bodźce, które odciągają uwagę. Odkładasz swoje zadania na bok, sięgasz po telefon i przeglądasz, co się dzieje w sieci. Drugim scenariuszem jest stałe zastanawianie się czego dotyczy powiadomienie. Obydwa warianty są zabójcze dla efektywnej pracy

 

Dlaczego ważny jest ubiór podczas pracy zdalnej?

Jaki masz obraz człowieka, który pracuje zdalnie? Zapewne pomyślałeś o kobiecie lub mężczyźnie, którzy siedzą przed swoimi komputerami w piżamie, lub powyciąganym dresie. Oczywiście, praca poza biurem tak czasem wygląda. Jednak ubiór jest równie ważny w pracy zdalnej. 

Odpowiedni strój, który założysz, pomoże Ci w przestawieniu się na tryb pracy. Podobnie z wydzieleniem odpowiedniej strefy, w której skupiasz się wyłącznie na zleceniach. 

 

Dobra organizacja kluczem do sukcesu. Jak zorganizować czas swojej pracy?

Organizacja czasu pracy to klucz do sukcesu. Podczas pracy zdalnej zazwyczaj sam jesteś dla siebie szefem, więc samodzielnie planujesz swoje działania. Stwórz listę rzeczy do zrobienia i po kolei wykreślaj gotowe zlecenia. Spisuj swoje cele na cały tydzień. Świetnie sprawdzą się kalendarze, zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej, w telefonie czy komputerze. Równie dobrze nadają się do przypomnienia kolorowe karteczki widoczne na biurku. Podkreślaj najważniejsze informacje zakreślaczami.

Gdy tworzysz swój plan działania, pamiętaj również o przerwach podczas pracy. Jako copywriter, sam ustalasz czas swoich przerw. Kluczowa jest tutaj ponownie odpowiednia organizacja. Unikaj spędzania czasu wolnego od pracy przy swoim stanowisku. Przejdź do innego pokoju albo zaczerpnij świeżego powietrza. Niech przerwa będzie prawdziwym, chwilowym odpoczynkiem.

 

Czy praca zdalna to dobry wybór dla Ciebie?

Marzy Ci się praca zdalna? Pamiętaj, z czym ona się wiąże. Jeśli jesteś osobą, która ceni sobie stały kontakt z ludźmi, to praca poza biurem nie będzie odpowiednim wyborem dla Ciebie. Uważasz, że gdy pracujesz samodzielnie, jesteś bardziej wydajny? W takim razie praca zdalna świetnie sprawdzi się w Twoim przypadku. Powodzenia!

No Comments Yet.

Leave a comment