# Hashtagi na fb, instagram, youtube i tiktok – czym są i do czego służą? Hashtagi w social mediach

Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem mediów społecznościowych, na pewno spotkałeś się ze słowem lub wyrażeniem, które jest poprzedzone charakterystyczną kratką “#” . Hashtag stosuje się w komunikacji internetowej od wielu lat. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie są hashtagi na fb, instagram, youtube, tiktok i twitter, do czego służą, oraz jak możesz je wykorzystywać we własnych postach w mediach społecznościowych. 

Co to jest hashtag?

Hashtagiem określamy słowo lub wyrażenie, które poprzedzone jest symbolem kratki “#” bez zastosowania spacji. Hashtagi wykorzystuje się jako znaczniki, które mają pomóc w pogrupowaniu postów, publikacji na określone tematy. Dzięki temu, użytkownicy Internetu mogą w bardzo prosty sposób odszukać informacje, które ich interesują. 

Na przykład, jeśli chcesz znaleźć treści związane z piłką nożną możesz wpisać takie hashtagi: #piłkanożna #pilkanozna #football 

Hashtagi są bardzo często używane w marketingu. W ten sposób firmy oznaczają swoje kampanie promocyjne, które mają służyć popularyzacji najnowszych produktów.  Możesz takie działania zobaczyć na przykładzie poniżej. 

Źródło: facebook.com

 

Skąd wziął się hashtag w mediach społecznościowych?

Pierwsze pojawienie się hashtagu w mediach społecznościowych miało miejsce na Twitterze. Chris Messina opublikował tweet 23 sierpnia 2007 roku, który zrewolucjonizował dzisiejsze wykorzystanie hashtagów. On jako pierwszy zaproponował, aby korzystać z hashtagów do grupowania treści na określone tematy.

Źródło: twitter.com

Jego pomysł zrewolucjonizował w tamtym czasie komunikację w mediach społecznościowych. A efekty widzimy również dzisiaj. 

 

Do czego służy hashtag?

Hashtagi służą do podkreślenia głównego tematu publikacji. Pomagają one w kategoryzacji postów, artykułów i innych treści. Dzięki temu, użytkownicy sieci są w stanie odszukać informacje na te tematy, które najbardziej ich interesują. 

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę (na przykład Twittera) hashtag, który nas najbardziej interesuje. Następnie treści, które się wyświetlą, będą związane z tematem, który szukaliśmy. Spójrz na przykład poniżej.

 

Źródło: twitter.com

Po wpisaniu hashtagu #skijumping  w wyszukiwarkę Twittera, wyświetliły się treści związane ze skokami narciarskimi (ang. ski jumping). 

Ponadto hashtagi są wykorzystywane w działaniach marketingowych na portalach społecznościowych. W ten sposób marki mogą promować swoje najnowsze produkty i zachęcać innych użytkowników do stosowania ich hashtagu. Dzięki temu, treści stają się popularne, a sprzedaż rośnie. 

Zadaniem hashtagów jest popularyzacja treści na dany temat. Jeśli opublikujesz artykuł lub post w mediach społecznościowych np. na temat biżuterii, więcej osób go zobaczy, gdy użyjesz odpowiednich hashtagów. 

 

Jak dobierać hashtagi?

Do tej pory dowiedziałeś się, czym jest hashtag, oraz do czego on służy. Poniżej znajdziesz kilka porad, które pomogą ci używać hashtagów w mediach społecznościowych. 

 

  • Hashtag ma określony wygląd - jeśli chcesz, aby hashtag zadziałał, musisz go odpowiednio napisać. Na początku znajduje się charakterystyczna kratka “#”. Następnie po symbolu, piszesz słowo lub wyrażenie. Pamiętaj, aby nie stosować spacji. Wszystko piszesz jednym ciągiem. 
  • Brak znaków specjalnych - w hashtagach nie stosujemy interpunkcji oraz znaków specjalnych (np. “$”). 
  • Prosty i łatwy do zapamiętania - jeśli chcesz, żeby użytkownicy mediów społecznościowych korzystali z Twojego hashtagu, zastosuj proste i krótkie wyrażenia. Jeśli Twój hashtag będzie za długi i zbyt skomplikowany, nikt nie będzie z niego korzystał. 
  • Wszystko z umiarem - musisz pamiętać, że w mediach społecznościowych nie można przesadzać z hashtagami. Każdy portal rządzi się swoimi prawami, dlatego dostosuj się do zasad, jakie tam panują. Jeśli opublikujesz post z dużą ilością hashtagów, media społecznościowe mogą uznać go za spam. A to prowadzi do obcięcia zasięgów, a w najgorszym wypadku - usunięcia treści. 

Hashtagi a social media. Jakie są zasady?

W tej sekcji dowiesz się jak najpopularniejsze media społecznościowe wykorzystują hashtagi. Poniżej znajdziesz informacje, jak je stosować oraz jakie znaczenie mają na poszczególnych portalach. Potrzebujesz skutecznych treści dla Swojej firmy? - napisz do nas 

 

Hashtag na Twitterze

Twitter to portal społecznościowy, który zapoczątkował hashtagi w takiej formie, jaką znamy dzisiaj. Twitter to przede wszystkim miejsce, które pozwala na szybkie przekazywanie informacji. To właśnie z tego medium najszybciej dowiesz się, co dzieje się na świecie. 

Każdy tweet składa się z maksymalnie 280 znaków, do których wliczone są również hashtagi. Jeśli chcesz przekazać w tweecie ciekawą informację, wykorzystaj dwa, maksymalnie trzy hashtagi. Pamiętaj, żeby hashtagi odnosiły się do treści, którą publikujesz. Inaczej użytkownicy mogą zgłosić Twojego tweeta, a w najgorszym przypadku konto.

Źródło: twitter.com

 

 Hashtagi Instagram

Hashtagi to jeden z najważniejszych elementów działalności na Instagramie. Przy odpowiednim doborze tagów nasze posty oraz konto może stać się popularne. Instagram nawet pozwala użytkownikom na obserwowanie hashtagu, który go interesuje. 

Najważniejszą zasadą na Instagramie, podobnie jak na Twitterze jest dobranie tagów, które są zgodne z tym, co publikujesz. Używaj hashtagów, które odnoszą się do Twojego zdjęcia. 

Warto korzystać z hashtagów, które są popularne, ale nie najpopularniejsze. Jeśli pod nim znajduje się ponad milion zdjęć, Twój post może nie mieć szans na przebicie się wśród tak dużej ilości treści. Stosuj hashtagi, które mają po  kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy postów. To oznacza, że istnieje zainteresowanie tym konkretnym hashtagiem, ale Twój post nie zniknie w tłumie innych. Tutaj przeczytasz o tym, jak pisać posty na instagram.

Na Instagramie możesz wykorzystać maksymalnie 30 hashtagów. 

Źródło: intagram.com

 

Hashtagi na FB

Hashtagi na Facebooku pojawiły się stosunkowo późno, bo dopiero w 2013 roku. Niestety, na tym portalu społecznościowym nie odgrywają one tak znaczącej roli jak na Instagramie lub Twitterze. 

Dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z hashtagów w ramach kampanii promocyjnej. W innym przypadku, możesz odpuścić sobie hashtagi na Facebooku. Dowiedz się, jak możemy poprowadzić FB dla Ciebie?</span

Źródło: facebook.com

 

Hashtagi  YouTube

Na YouTube hashtagi pojawiły się nieco później niż na Facebooku - w 2016 roku. Jednak przyjęły się one znacznie lepiej niż na portalu Marka Zuckerberga. Hashtagi możesz umieszczać w opisie jak również w tytule filmu. Hashtagi będą w opisie, ale pojawią się również nad tytułem Twojego video. Jeśli klikniesz na te hashtagi, zostaniesz przeniesiony do listy filmów, które użyły tego samego znacznika. 

Na YouTube możesz dodać maksymalnie 15 hashtagów. Pamiętaj, aby zawsze dodawać hashtagi zgodne z materiałem, który publikujesz.

Źródło: youtube.com

 

Gdzie jeszcze wykorzystywane są hashtagi?

Powyżej zapoznałeś się najpopularniejszymi portalami, które wykorzystują hashtagi. Ponadto z hashtagów możesz korzystać na tych platformach:

  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Tumblr
  • TikTok

No Comments Yet.

Leave a comment