Teksty na stronę internetową – jak je napisać, żeby sprzedawały Twoje produkty lub usługi?

Co zrobić, aby teksty na stronę internetową przyciągały i sprzedawały Twoje produkty lub usługi? Handel w sieci zyskał na ogromnej popularności, szczególnie w przeciągu ostatnich dwóch lat. Duży wpływ miała na to panująca na całym świecie pandemia. Firmy, żeby przetrwać, przeniosły się do Internetu i zaczęły walczyć o potencjalnego klienta. Sprzedaż stacjonarna zeszła na drugi plan.  Zapoznaj się z naszym poradnikiem, gdzie zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje ze wskazówkami oraz przykładami.

Wraz z wejściem większości biznesów do sieci, firmy tworzyły własne strony internetowe, gdzie sprzedawały swoje produkty. Odpowiednio zaprojektowana witryna przyciągnie rzeszę klientów do Twojego sklepu. Tekst na stronę internetową zachęcić jak również zniechęcić konsumenta do Twojego biznesu.

Sekcje strony internetowej. Strona główna – czy podział ma znaczenie?

Każda strona internetowa posiada podział na określone sekcje. Dzięki temu, treść, którą na niej zamieszczasz jest czytelna i zrozumiała dla odbiorcy. Użytkownik Internetu może swobodnie się po niej poruszać bez poczucia przytłoczenia.

Każda sekcje ma inne zadanie. Dlatego tekst, który ma doprowadzić do sprzedaży w Twoim sklepie, również należy dopasować pod poszczególną kategorię. Poniżej, przygotowaliśmy dla Ciebie rozkład kategorii, oraz co powinno się w nich znaleźć.

Nagłówek strony internetowej – najważniejsza reklama

Nagłówek to jeden z najistotniejszych elementów strony internetowej. To pierwsza rzecz, którą zobaczy Twój potencjalny klient, kiedy wejdzie na stronę sklepu. Dlatego nagłówki odgrywają niezwykle ważną rolę w promocji biznesu w sieci. Dobrze przygotowany header sprawi, że konsument zostanie na stronie internetowej Twojego sklepu, co przybliża go do zakupu.

Co powinno znaleźć się w nagłówku strony internetowej?

Każdy baner strony internetowej zawiera te same elementy. Wynika to z faktu, że osoby w sieci ma swoje przyzwyczajenia. Do każdej większej zmiany podchodzą niepewnie. Dlatego logo firmy najczęściej znajdziesz w lewym górnym rogu, kategorie menu będą rozmieszczone poziomo z formularzem kontaktowym na końcu. W prawym górnym rogu nagłówka znajdziesz najczęściej okienko wyszukiwarki sklepu. A na samej górze sklepy umieszczają informacje o najnowszych promocjach i wyprzedażach.

Źródło: https://naoko-store.pl/

Możesz oczywiście nie trzymać się tego schematu i na przykład umieścić logo na środku nagłówka. Pamiętaj jednak o najważniejszej zasadzie: stro sklepu online nie tworzysz pod siebie, tylko dla konsumenta.

Dobrą taktyką jest również umieszczenie kilku fraz, które przekażą misję Twojej firmy. Nagłówek jest pierwszym elementem strony, którą widzi potencjalny klient, dlatego odpowiednie przedstawienie się doprowadzi do sprzedaży. Napisz w kilku krótkich hasłach kim jesteś i jaka jest misja Twojego sklepu.

Jak napisać nagłówek tak, aby przyciągnął klienta do mojego sklepu?

  • Zanim zajmiesz się treścią nagłówka, wybierz odpowiedni rodzaj czcionki, który będzie kontrastował z tłem Twojej strony internetowej. Wybór odpowiedniego fontu sprawi, że treść przyciągnie wzrok użytkownika Internetu.
  • Pisz prostym językiem. Im więcej osób zrozumie Twój przekaz, tym więcej klientów zyska sklep. Pozbądź się trudnych, rozbudowanych słów, których znaczenia zna tylko wąska grupa. Prosty język to gwarancja jasnego i zrozumiałego komunikatu, który dotrze do odbiorcy.
  • Wyróżnij się poprzez hasła firmy. Zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci i co może ich skłonić do zakupu. Następnie uwzględnij te informacje w kilku krótkich hasłach w nagłówku. Spójrz na przykład poniżej.

wzór na główka na stronie internetowej

Źródło: https://verofornature.pl/ -  - treści CopyExperts.pl

Firma z kosmetykami naturalnymi verofornature.pl Zaznacza w swoim nagłówku informacje między innymi o szybkiej wysyłce, bezpiecznych płatnościach oraz certyfikowanych produktach. Marka doskonale zdaje sobie sprawę, że ich klienci szukają bezpiecznych produktów, dlatego hasła w nagłówku dotyczą głównie tego aspektu.

  • Wezwij do działania! W nagłówku często pojawia się przycisk, który zdecydowanie wyróżnia kolorem się na tle baneru. Znajduje się na nim hasło, które wzywa do działania (ang. Call To Action – CTA). Przykładem takiej frazy jest na przykład: „zadzwoń”, „umów się” „kup teraz”, „wypełnij formularz”. Przycisk CTA ma za zadanie przenieść klienta na ważną zakładkę w Twoim sklepie internetowym. Może to być na przykład strona z formularzem, gdzie oferujesz darmową wycenę produktu, który robisz na wymiar.
  • Umieść informacje kontaktowe. Internet stwarza wiele możliwości, ale to również miejsce, gdzie świetnie odnajduje się wielu przestępców. Użytkownicy Internetu często natrafiają na fałszywe sklepy, które oferują wyłącznie przedpłatę. Telefon kontaktowy tak naprawdę nie istnieje, a maile nie dochodzą. Dlatego dobrą praktyką jest umieszczanie informacji kontaktowych w nagłówku. W ten sposób pokazujesz, że jesteś dostępny i otwarty na kontakt z klientem, co budzi zaufanie. Tylko pamiętaj również, żeby odpowiadać na telefony i maile klientom.
  • Nie bój się zmian – nagłówek na stronie internetowej możesz dowolnie modyfikować. Zmieniaj jego treść a następnie testuj, czy nowa lub stara wersja przyciąga więcej użytkowników Internetu. Nagłówek pełni funkcję sprzedażową, dlatego edytuj i dowolnie go poprawiaj, jeśli chcesz, żeby potencjalni konsumenci kupowali trafiali do Ciebie częściej.

Jak dobrze przygotować menu strony internetowej?

Dobre menu na stronie internetowej to takie, które nie zmusza do myślenia użytkowników Internetu. Nazwy kategorii powinny być proste, przejrzyste oraz konkretne. Konsument nie ma czasu się zastanawiać czy np. kosę spalinową znajdzie w sekcji „narzędzia” czy „ogród”. On musi to wiedzieć.

Łatwa w obsłudze i przejrzysta nawigacja zachęca do korzystania ze strony internetowej. Ponadto, menu ma za zadanie podpowiadać potencjalnemu klientowi, jak ma się poruszać po stronie sklepu. Kiedy osobie surfującej w sieci coś wydaje się zbyt skomplikowane, to opuści stronę i poszuka innej, prostszej w użytkowaniu.

Jeśli menu w Twoim sklepie internetowym spełni powyższe wymagania, klient bardzo szybko Ci zaufa. Uzna, że sprzedajesz produkty, na których się znasz, posiadasz dużą wiedzę. To może przesądzić o decyzji zakupu na Twoją korzyść. Dobrze zaprojektowany system nawigacji witryn internetowej robi wrażenie w każdym sklepie online.

Źródło: https://www.mohito.com/pl/

Tekst powitalny na stronie internetowej. Jak wykorzystać slider w sprzedaży?

Tekst powitalny na stronie internetowej przypomina trochę wręczanie wizytówki podczas spotkania twarzą w twarz z klientem. Krótko przedstawiasz się kim jesteś i czym się zajmujesz. Do tekstu powitalnego przyda Ci się slider.

Slider to pokaz zmieniających się slajdów na stronie internetowej, czyli tzw. karuzela. Ten element często pojawia się w przypadku sklepów online. Slider ma przede wszystkim za zadanie urozmaicić witrynę internetową.

Na sliderze znajdziesz krótkie hasła, które nawiązują do marki sklepu. Z pomocą pięknych grafik oraz haseł możesz przekazać wizję swojej firmy. Slider to idealne narzędzie do budowania zaufania oraz relacji z potencjalnym klientem. Konsumenci nie zawsze mają czas, aby przeczytać zakładkę „o nas” w Twoim sklepie. A z pomocą slidera mają szansę Cię poznać. Jeśli klient czuje, że zna Twoją firmę, wtedy Ci zaufa, a następnie kupi Twój produkt.

Na grafice poniżej możesz zauważyć jak popularny sklep z czapkami pokazuje, że przyroda ma ogromne znaczenie w procesie tworzenia ich produktów. Połączenie pięknego zdjęcia z prostym, ale konkretnym hasłem zdecydowanie przekona niejednego miłośnika przyrody do zapoznania się z ofertą sklepu.

Źródło: https://kamiland.pl/

Prezentacja oferty na stronie internetowej – czym się wyróżniasz?

Oferta firmy to niezwykle ważna częściej każdego sklepu internetowego. Dlatego im lepiej ją dopracujesz pod względem treści, tym większe szanse na sprzedaż. W ofercie Twojego biznesu musisz pokazać, co wyróżnia Cię na tle konkurencji. Nie wiesz od czego zacząć? Wypunktowaliśmy dla Ciebie najważniejsze elementy:

  • Zacznij od odbiorcy. W sprzedaży nie liczysz się Ty – tylko klient. Jeśli chcesz coś sprzedać, musisz najpierw poznać osobę, która może od Ciebie kupić Twój produkt. Im więcej wiesz na temat swojego potencjalnego klienta, tym łatwiej przyjdzie Ci napisanie tekstu sprzedażowego.

    Co powinieneś wiedzieć na temat potencjalnego konsumenta? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zapoznaj się przede wszystkim z jego praktykami w Internecie. Jak często surfuje w sieci? Z jakich mediów społecznościowych korzysta. Jeśli znasz te informacje, łatwiej do niego dotrzesz.

    Ponadto znajomość danych demograficznych jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy wykształcenie również pomogą Ci w stworzeniu tekstu sprzedażowego. Wiesz, do kogo kierujesz swoją treść, więc łatwiej będzie Ci nawiązać relację i zbudować zaufanie.

  • Prosty język przyciąga najwięcej osób, dlatego, że większość go rozumie. Pozbądź się trudnych słów, które są znane wąskiej grupie odbiorców. Postaw na proste słownictwo. Im więcej osób zrozumie treść na witrynie internetowej, tym więcej kupi Twój produkt.

  • Stosuj język korzyści. To metoda sprzedażowa, która skupia się przede wszystkim na kliencie. Sama wymiana cech produktów i jego zalet nie wystarczy, żeby sprzedać towar. Bo dla konsumenta najważniejsza jedna kwestia: co z tego będę miał?

    Dlatego, kiedy wymieniasz cechy oraz zalety produktu, musisz również przedstawić, jaką korzyść będzie miał z tego klient. Na przykład: Ten telefon posiada funkcję szybkiego ładowania baterii. (cecha) Smartfon naładujesz tylko w dwadzieścia minut. (zaleta) Dzięki temu, urządzenie masz zawsze pod ręką, gotowe do użycia. (korzyść)

  • Wygląd tekstu w dużym stopniu decyduje o tym, czy ktoś go przeczyta. Możesz mieć świetną treść, pełną korzyści, ciekawych historii czy innych danych. Jeśli potencjalny klient spotka się ze zbitym, ciągłym tekstem, to go ominie. Musisz pamiętać, że użytkownicy Internetu nie mają zwykle czasu wszystkiego czytać. Możesz im jednak ułatwić zapoznanie się z jak największą ilością treści. Pamiętaj o podziale na akapity, stosuj pogrubienia najważniejszych informacji.

 

Sekcja o nas czyli jak budujesz wartość firmy na stronie internetowej

Sekcja "O nas" znana również jako "nasze wartości" to idealne miejsce, aby pokazać klientowi kim jesteś i co osiągnąłeś. Pokaż, jaka jest wizja oraz misja Twojego sklepu. Kim jesteś? Co oferuje Twoja firma? Jakie wartości są dla Ciebie najważniejsze? Możesz pochwalić się, jakie certyfikaty jakości otrzymały Twoje produkty. Jakie sukcesy odniosła Twoja marka na rynku. Zakładka "o nas" ma stworzyć pozytywny wizerunek marki.

Źródło: https://verofornature.pl/ - treści CopyExperts.pl

SEO copywriting na stronie głównej wybije Twój sklep w wyszukiwaniach

SEO copywriting ma za zadanie pozycjonować Twój sklep internetowy oraz generować ruch organiczny na stronę. Pozycjonowanie jest kluczowe, jeśli prowadzisz swój biznes w sieci. Dzięki niemu, witryna internetowa pokazuje się wysoko w wyszukaniach. Czy zdarzyło Ci się przeglądać dalej niż pierwsza strona w wyszukiwarce Google’a? To naprawdę rzadkie zjawisko. Zwykle użytkownicy sieci patrzą tylko na początkowe wyszukiwania i nie zaglądają na drugą czy trzecią stronę.

Dlatego jeśli przygotujesz tekst SEO na stronę główną, możesz zyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce. Pamiętaj, żeby zawierał on frazy kluczowe, które dotyczą Twojej branży. Tekst musi być również dobrze skonstruowany pod względem merytorycznym. Więcej na temat tekstów SEO znajdziesz w dalszej części artykułu.

Stopka i jej wpływ na wygląd strony internetowej. Czy tekst też się liczy?

Footer czyli stopka strony internetowej znajduje się na samym dole witryny. Najczęściej myślimy o niej w kontekście wyglądu, żeby pasowała do strony internetowej. Jednak w stopce znajdują się równie ważne informacje, co w nagłówku. Dlatego powinieneś również zwrócić na nią uwagę.

Stopka to miejsce na stronie internetowej, gdzie przekazujesz istotne dane. W wielu przypadkach znajdziesz tam kontakt oraz informacje o polityce prywatności. Możesz również umieścić w niej formularz do wysłania wiadomości e-mail.  Ponadto, doskonale sprawdzi się newsletter z ciekawym hasłem, które zachęci do zapisów. Może to być rabat na pierwsze zakupy.

Logo pojawia się równie często w stopce co nagłówku. To pewien symbol podpisu, który ma potwierdzić, że strona jest profesjonalna. Ponadto, wiele firm decyduje się również na umieszczenie odnośników do ich kanałów w social mediach.

Pamiętaj, że stopka, podobnie jak nagłówek, powinna posiadać prostą i czytelną strukturę. Potencjalny klient ma poruszać się po niej swobodnie.

Rodzaje treści na stronę internetową

Tekst SEO – czy SEO Copywriting jest potrzebny?

Jak już wspomnieliśmy wyżej, teksty pisane pod SEO (Seo Copywriting) poprawiają widoczność Twojej strony internetowej. Jeśli prowadzisz sprzedaż online, Twój sklep musi być widoczny, aby przyciągnąć klientów i doprowadzić do sprzedaży. Poniżej znajdziesz kilka rad, które pomogą Ci przygotować zoptymalizowaną treść.

Teksty SEO powstają z myślą o uwzględnieniu fraz kluczowych. Do fraz kluczowych zaliczamy słowa oraz wyrażenia, na które pozycjonujesz stronę internetową. Na przykład: Twój sklep zajmuje się sprzedażą rowerów górskich., Z pomocą odpowiedniego programu znajdziesz frazy kluczowe, które najczęściej wpisują użytkownicy Internetu do wyszukiwarki. Jeśli znasz już odpowiednie wyrażenia, możesz je uwzględnić w tekście.

Frazy kluczowe są niezwykle przydatne w nagłówkach i to właśnie w tym miejscu w tekście mają swoją największą moc. Nagłówki w tekście mają określoną hierarchię od H1 do H6. Nagłówek H1 ma największą moc i przeznaczony jest na tytuł artykułu. To w tym miejscu pojawiają się najpopularniejsze frazy kluczowe. Kolejny, nagłówek h2 pojawia się w śródtytułach tekstu, a następne stanowią jako dopełnienia głównych rozdziałów.

Dobrą metodą jest także linkowanie wewnętrzne w tekście. Wstaw w treści odnośnik do produktu, czy innego tekstu na blogu, który uważasz za kluczowy. Pamiętaj, że odnośniki powinny być powiązane z tematyką artykułu.

Opisy kategorii w sklepach internetowych – dlaczego są równie ważne?

Opisy kategorii, podobnie jak teksty SEO odpowiadają za poprawę widoczności Twojego sklepu w wyszukiwarce. Znajdziesz je w swoim sklepie pod lub nad produktami z określonej kategorii. Dodatkowo, klient może się dowiedzieć, jaki towar znajdzie w określonej kategorii produktowej, co na pewno ułatwi jego zakupy.

Opisy kategorii, tak samo jak inne teksty tworzone pod pozycjonowanie, muszą być unikalne, aby zadziałały. Algorytmy Google’a nie promują kopiowanych treści w swoich wyszukiwarkach.

Tutaj napisaliśmy,  jak tworzyć skuteczne opisy kategorii.

Jak przygotować dobre teksty na bloga firmowego?

Blog firmowy to najlepsza reklama dla Twojego biznesu, dlatego każda witryna internetowa powinna go posiadać. Poniżej, dowiesz się, dlaczego odgrywa tak istotną rolę dla firm działających online.

  • Potencjalny klient zawsze szuka informacji na temat firmy, zanim coś od niej kupi. W sieci może na trafić między innymi na kanały mediów społecznościowych jak również bloga firmowego. To właśnie jego treść może zachęcić go do zapoznania się z Twoją ofertą, co ostatecznie doprowadzi do sprzedaży.

  • Blogi firmowe powstają również z myślą o pozycjonowaniu. Możesz umieszczać na nim treści typowo pod pozycjonowanie (artykuły SEO) lub teksty długie, bardziej rozbudowane, co zdecydowanie zalecamy. Algorytmy Google’a promują wyczerpujące, duże artykuły, ponieważ są to wartościowe treści.

  • Blog to doskonałe narzędzia do budowania relacji oraz zaufania między sprzedawcą a klientem. W artykułach nie musisz tylko prezentować to, co masz do sprzedania. Podziel się informacjami na temat tego, jak wygląda praca w Twojej firmie. W jakich szkoleniach oraz konferencjach Ty lub Twoi pracownicy brali udział. Dobrą taktyką jest również pokazywanie wspólnych aktywności po pracy (na przykład wyjście na kręgle). W ten sposób kreujesz się na eksperta w swojej dziedzinie oraz prezentujesz bardziej ludzką twarz przedsiębiorstwa. Zaufanie do Twojej marki sprzeda nie jeden produkt.

Jak przygotować dobre teksty na bloga firmowego?

  • Zanim napiszesz jakikolwiek tekst sprzedażowy – czy to na bloga, czy opis produktu – musisz pamiętać, że tworzysz go z myślą o odbiorcy. Dlatego dostosuj treść pod jego preferencje (tak jak to opisywaliśmy w akapicie o ofercie firmy).

  • Następny aspekt, który wpływa na jakość Twoich tekstów blogowych jest język. Nie potrzebujesz skomplikowanych wyrazów w swojej treści. Postaw na prosty język, ponieważ więcej czytelników go zrozumie. Skupiaj się na korzyściach, a nie zaletach produktu. Wtedy osiągniesz większą siłę sprzedażową. Towar może mieć mnóstwo zalet. Nie będą się one liczyć, jeśli klient nie widzi w nich korzyści dla siebie.

  • Treść i komunikat jaki ona przekazuje są istotne. Jednak to wygląd tekstu na stronie internetowej wpływa na to, czy ktoś ją przeczyta lub nie. Dlatego postaw również na aspekty wizualne.

    Tekst sprzedażowy podziel na akapity. Nie zapomnij opatrzyć je nagłówkami oraz śródtytułami. Dzięki temu odbiorca może łatwo poruszać się po treści i przeczyta to, co go interesuje. Konsument nie musi zapoznać się z całym tekstem. Podział na akapity pozwoli mu się zapoznać z kluczowymi dla niego informacji, co pomoże w podjęciu decyzji zakupu.

    Najważniejsze informacje zaznacz pogrubioną czcionką. Taka metoda również poprawi wygląd Twojego tekstu. Podkreśl największe zalety, cechy czy korzyści z zakupu Twojego produktu. Tego najczęściej szuka potencjalny klient.

  • Bądź dynamiczny, a nie bierny. Jedną z najgorszych praktyk w tekstach sprzedażowych jest strona bierna. Nie zawsze możesz jej uniknąć, jednak staraj się jej nie używać. Korzystaj z dynamicznych czasowników. Dzięki temu, każdy bez większych problemów przeczyta Twój tekst i zrozumie o czym piszesz.

  • Krótkie zdania są w cenie. Jeśli chcesz, żeby potencjalny klient zapamiętaj to, co napisałeś, zastosuj krótkie zdania. Frazy wielokrotnie złożone zawierają wiele informacji. Jeśli treść składa się w większości z takich zdań, to czytelnik niewiele z nich zapamięta. Pamiętaj, aby na jedno zdanie przeznaczyć jedną informację.

  • Sprzedaj historię. Storytelling to jedna z najskuteczniejszych technik sprzedażowych. Dobrze napisana historia angażuje odbiorcę. A zaangażowany konsument kupi Twój produkt. Spójrz na przykład poniżej.

Źródło: Źródło: https://verofornature.pl/ - treści CopyExperts.pl

Firma z kosmetykami naturalnymi tłumaczy skąd wzięła się nazwa ich sklepu poprzez opowiedzenie krótkiej historii. Przy okazji wspominają co sprzedają oraz na co zwracają uwagę w swoich produktach. Stortelling to praktyka marketingowa, która silnie bazuje na uczucia. Konsumenci w większości kupują emocje – nawet jeśli decydują się na drogi, profesjonalny sprzęt elektroniczny. Za tymi urządzeniami stoi zawsze marka. Dlaczego konsument wybiera produkt firmy X, a nie firmy Z? Ponieważ historia tej pierwszej bardziej do niego przemawia.

  • Zasada odwróconej piramidy doskonale sprawdza się w przypadku sprzedaży w sklepach internetowych. Jak już wielokrotnie wspomnieliśmy w tym artykule – użytkownik Internetu nie ma czasu przeczytać wszystkiego. Twoim zadaniem jest stworzenie treści na stronę tak, że nawet jeśli odbiorca nie zapozna się z całą treścią, to kupi Twój produkt.

    Odwrócona piramida polega na przedstawieniu najważniejszych informacji na samym początku. Im mniej istotna treść tym głębiej znajduje się w artykule. W tym przypadku nie potrzebujesz żadnych pięknych, długich wstępów jak w wypracowaniu z języka polskiego. Postaw na konkretne, istotne informacje od razu przy nagłówku, w pierwszym akapicie. Odbiorca bez większych problemów się z nimi zapozna. Rozwiń temat w kolejnych akapitach, a na koniec zostaw tematy poboczne, które chcesz uwzględnić w artykule.

 

Opisy produktów w sklepach internetowych

Twoja strona główna wygląda znakomicie. Klient przekonał się do marki sklepu, dzięki świetnym treściom, które do tej pory zobaczył. I tak trafia do zakładki z produktami, które sprzedajesz. Teraz niewiele Ci brakuje, aby potencjalny klient w końcu coś od Ciebie kupił. Został jednak jeden element, który zadecyduje, czy sprzedaż dojdzie do skutku. Jest to opis produktu.

Opis produktu posiada dwie funkcje: sprzedażową oraz informacyjną. Znajdziesz w nim informacje, czym jest dany produkt. Ponadto poznasz jego cechy, zalety oraz korzyści, które wynikają z zakupu towaru.

Opis produktu, podobnie jak inne teksty sprzedażowe, które przedstawiliśmy w tym artykule, powstaje z myślą o odbiorcy. Musi być przede wszystkim czytelny i zrozumiały. Dowiedz się, jak przygotować prawidłowy opisu produktu.

No Comments Yet.

Leave a comment